• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC problem

F

F.d. 25113

Guest
Hej har en Fiat 2007. 2,3 där AC lampan inte lyser när man trycker in knappen. Kan inte finna att någon säkring gått. Ingen kyla.:twitcy:

Någon som har liknande erfarenhet.

Hälsningar Tommy
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: AC problem

Har do kollat på alla tre ställena om säkringen har gått?
Motorrummet/under ratten/dörrstolpen
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: AC problem

Hej har en Fiat 2007. 2,3 där AC lampan inte lyser när man trycker in knappen. Kan inte finna att någon säkring gått. Ingen kyla.:twitcy:

Någon som har liknande erfarenhet.

Hälsningar Tommy

Hmmm vet du om AC:n har funkat tidigare?

Om bilen är nyanskaffad, kan du ha knappen men ingen AC.

För att AC:n ska fungera måste du också ha fläkten på min läge 1, och jag tror inte att lampan lyser om du inte har detta.

Lycka till

//Tommy
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: AC problem

Kolla så du inte har fått samma problem som jag fick nere i Kroatien i somras ... Det var lite glapp i kontakten vid tryckvakten som är placerad nere vid höger strålkastare .

Så fort AC-komprssorn går så startar även kylfläkten ifram för att kyla ner kondensorn .

Du kan ju även göra en liten snabbkoll genom att bara lossa påfyllningsnippeln och trycka till lite så ser ju om du har tryck i systemet och ett tryck på 1/2 sekund tapar du inte mycket på .
 
Toppen