• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ac monterad under husbilen

B

Brincken

Guest
Jag har beställt Dometics senaste ac för inomhusmontage. Tänkte montera den under bilen,
i en aluminiumlåda strax bakom bakaxeln. Det jag funderar på är inluften. Jag frågade Kamas tekniker om det var ok att montera som jag tänkte och ta in luften underifrån med andra ord uteluft. Om man monterar inne i bilen så cirkulerar man hela tiden inneluften och släpper bara ut värme och kondensvatten genom botten. Jag har ringt Kama igen men man vidhåller att det går att göra som jag tänkt. Är det någon som har erfarenhet eller vet med säkerhet att min teori håller.
Mvh Bo
 
B

Brincken

Guest
Sv: Ac monterad under husbilen

Hej !
Håller som bäst på med håltagning och montage av de inre utblåsen. Aluminiumlådan som skall monteras under bilen är under tillverkning på en mekanisk verkstad just nu. När jag fått hem den startar sista fasen i bygget. När jag är klar skall jag ta bilder på alla komponenter och ladda upp här.
Mvh Bosse
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Ac monterad under husbilen

Hej !
Håller som bäst på med håltagning och montage av de inre utblåsen. Aluminiumlådan som skall monteras under bilen är under tillverkning på en mekanisk verkstad just nu. När jag fått hem den startar sista fasen i bygget. När jag är klar skall jag ta bilder på alla komponenter och ladda upp här.
Mvh Bosse

Väntar med spänning :)
 
B

Brincken

Guest
Sv: Ac monterad under husbilen

Hej igen !
Har slangar mellan 1 till 3 meter. Inga problem med blåset. Har som sagt testat den i Italien nu i sommar. Termometern över 35 grader ute men underbart svalt inne. För att inte prata om ljudet nattetid. Bara ett dovt surrande till skillnad från våra tidigare takmonterade som gjorde alla samtal med övriga boende omöjligt. Nej aldrig mer takmontage. Nu i vinter skall jag använda den andra funktionen dvs. värmaren. Det skall bli spännande.
Mvh Bosse
 
Toppen