• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

AC Krångel

• Startad av Startad av F.d. 53132
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 53132

Guest
Var är vanligast felet på en ac i en ganska ny husbil.

Senast redigerad av en moderator:
Sv: AC Krångel

Beroende hur gammal bilen är men kolla om det finns gas , slår kompressorn till , säkringar , är knappen intryckt till AC:n , ja det kan finnas många orsaker varför inte AC:n kyler.

AC:n på min Fiat Ducato 2008 lade av när vi var i Spanien i våras. När jag kom hem bad jag en verkstad titta på problemet. Det var en kontakt som lossnat någonstans under bilen. Kostnad 250:-.

Leif

Hej.

I vårt fall var bilen strax över 3 år och vi skulle åka söderut. Två dagar innan avfärd hämtades bilen (årets första varma dag), och genast uppdagade vi att AC'n inte fungerade.
Hittade en reparatör i Göteborg som fyllde systemet, hittade läckaget, tömde systemet igen och bytte några o-ringar. Systemet fylldes upp igen och har fungerat i två långresor se'n dess.

uno

Kom på en sak till. Vi trodde i början att vår var sönder, men vi hade bara lyckats stänga av fläkten. Då blir det ingen kyla i vår Fiat -09.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen