• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC Krångel

F

F.d. 53132

Guest
Var är vanligast felet på en ac i en ganska ny husbil.
 
Senast redigerad av en moderator:

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: AC Krångel

Beroende hur gammal bilen är men kolla om det finns gas , slår kompressorn till , säkringar , är knappen intryckt till AC:n , ja det kan finnas många orsaker varför inte AC:n kyler.
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: AC Krångel

AC:n på min Fiat Ducato 2008 lade av när vi var i Spanien i våras. När jag kom hem bad jag en verkstad titta på problemet. Det var en kontakt som lossnat någonstans under bilen. Kostnad 250:-.

Leif
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: AC Krångel

Hej.

I vårt fall var bilen strax över 3 år och vi skulle åka söderut. Två dagar innan avfärd hämtades bilen (årets första varma dag), och genast uppdagade vi att AC'n inte fungerade.
Hittade en reparatör i Göteborg som fyllde systemet, hittade läckaget, tömde systemet igen och bytte några o-ringar. Systemet fylldes upp igen och har fungerat i två långresor se'n dess.

uno

Kom på en sak till. Vi trodde i början att vår var sönder, men vi hade bara lyckats stänga av fläkten. Då blir det ingen kyla i vår Fiat -09.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen