• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

abs lampan lyser

F

F.d. 29892

Guest
hej,abs lampan lyser efter att bilen stått i vinterförvaring, inge fel när jag stälde undan den i höstas, fiat burstner 602 -03 tackar för tips. sepen :twitcy:
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: abs lampan lyser

Säkert nån kontakt som har oxiderat. Tyvärr vet jag inte hur dessa ser ut men är ju en vanlig bil så det borde vara någon annan som varit med om samma problem.
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: abs lampan lyser

Hej ! Man kan ta en OHM mätare och mäta mot abs hjulsensorn och kolla om sensorn visar något motstånd,om man kollar av alla sensorerna runt om så ser man ju om någon av givarna har kroknat.
Innanför bromsskivan så sitter det ett tandhjul fastklämt som hjulsensorn ligger imot.
givaren ska ligga nästan kloss an,är avståndet för stort funkar det inte.sitter tandhjulet
på plats där det ska...tandhjulet brukar suga åt sig järnspån det blir lite magnetiskt
när det snurrar..putsa rent...kolla av kablaget det brukar vara en mellankoppling innan
abs styrenheten och hjulsensorn

Soliga hälsningar Håkan
 

sören.h

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1289
Medlemskap
2024
Sv: abs lampan lyser

Det bästa är all att läsa ut felkoderna i systemet det blir alltid lättare att
hitta felet.
MVH Sören
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: abs lampan lyser

Min lampa lyser när jag tar bort säkringen (i samband med enkla bromsprov på grusväg).
//Conny
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: abs lampan lyser

Har du provat att nolla systemet med att ta bort batterikabeln? Låt den va av ca 15 minuter. Kola även sprickor i kuggkransarna.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: abs lampan lyser

Har du provat att nolla systemet med att ta bort batterikabeln? Låt den va av ca 15 minuter. Kola även sprickor i kuggkransarna.
 
F

F.d. 29892

Guest
Sv: abs lampan lyser

HEJ,har haft baterikabel bort kopplat under vintern, tack för alla svar.ska på kodsökning när kört hem han, tack alla. sepen
 
Toppen