• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

A15 till Polen, E toll

methana

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
24079
Medlemskap
2024
Är det någon som vet om väg A15 in i Polen färdig eller fortfarande dålig?
Hur laddar man på nya pengar strax efter jag kommit in i Polen till min E toll som vi skaffade oss förra sept.
Tänker åka in i Polen den 22 aug.
Lars
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Om du menar vägen från Cottbus via Olszyna mot Wroclaw som i Polen har A18 eller E36 där är trafiken dubbelriktad på den norra vägbanan som är bra. Hastigheten 80 km.

Södra vägbanan ca 7mil, här håller man på att lägga helt ny väg från grunden.
Vet inte när den blir färdig.
Vi körde denna vägen för fyra veckor sedan.

Att ladda pengar på din e-toll app, kan du säkert göra på någon av bensinstationerna som ligger utmed vägen och har en e-toll skylt.

Trevlig resa.

Krister
 

HAKANMAK

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
33227
Medlemskap
2024
Hejsan
Är på väg till bland annat Polen , från Litauen . Är det någon som vet om man i alla fall behöver en E-toll , även om man undviker motorvägar ? Och om man i så fall kan fixa en vid gränsen ?
Gäller den Polska E-tollen i något annat land , typ Österrike?
Håkan
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Hejsan
Är på väg till bland annat Polen , från Litauen . Är det någon som vet om man i alla fall behöver en E-toll , även om man undviker motorvägar ? Och om man i så fall kan fixa en vid gränsen ?
Gäller den Polska E-tollen i något annat land , typ Österrike?
Håkan
Kolla kartan på e-toll så ser du om du kan undvika betalvägarna. Obs många motorvägar ingår inte i e-tollsystemet utan betalas cash.


Jag använder deras mobilapp, men det går nog att köpa en OBU vid gränsen vet ej vad det kostar.
Mobil app kan man ladda ner och konfigurera i förväg.

Om man blir ertappad att använda betalväg utan att vara registrerad och använda det elektroniska systemet så kostar det 1500 PLZ
 

Caggen

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Hejsan
Är på väg till bland annat Polen , från Litauen . Är det någon som vet om man i alla fall behöver en E-toll , även om man undviker motorvägar ? Och om man i så fall kan fixa en vid gränsen ?
Gäller den Polska E-tollen i något annat land , typ Österrike?
Håkan
Du kan få hjälp att installera appen på deras typ kontor ofta mackar circle c -lotos-moya men det gäller bara i polen
 
Toppen