• Nu finns det en Beta test av Nya Husbilsplatser!
    En beskrivning av nya funktioner hittar ni på : Klicka Här för Instruktion.
    Eller direkt till nya Husbilsplatser : Klicka Här för Nya Husbilsplatser.
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

700hk

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
MUSIK från husbil med 700hk :cool:

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
MUSIK från husbil med 700hk :cool:

tur det snart är vinter, nu ska jag bara hitta en hellcat o slakta ;)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag är nöjd med de 230hk MB V6an levererar. Musiken får bilstereon stå för...
Det är en mycket trevlig motor du har, hade den i en personbil några år, det var en 2008 Chrysler 300C, var in på en duktig tuningverkstad i Tyskland, Kraftwerk heter den, de bytte till större intercooler och optimerade den till 300hk/650Nm vid 3400v/m, samt programmerade bort vridmomentspärren som var på 600Nm i 5G-automaten.
Len som sammet, urstark som en oxe blev den.
De kunde plocka ur mycket mer effekt, men då utan garanti men jag nöjde mej där.

Bästa 0-100 tid ifall man fick fäste med denna 2500kg kombi
Saknar den bilen :msn_sad:

2010-09-20 15.22.40-1.jpg

Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Det är en mycket trevlig motor du har, hade den i en personbil några år, det var en 2008 Chrysler 300C, var in på en duktig tuningverkstad i Tyskland, Kraftwerk heter den, de bytte till större intercooler och optimerade den till 300hk/650Nm vid 3400v/m, samt programmerade bort vridmomentspärren som var på 600Nm i 7G-automaten.
Len som sammet, urstark som en oxe blev den.
De kunde plocka ur mycket mer effekt, men då utan garanti men jag nöjde mej där.

Bästa 0-100 tid ifall man fick fäste med denna 2500kg kombi
Saknar den bilen :msn_sad:

Visa bilaga 241502
Jag gillar soundet från V6an. Inte mycket dieselknatter där. 7G lådan är perfekt med denna motor till 5t husbil. Jag nöjer mig med 550Nm ur motorn. Jag hade ju även kunnat programmera om vxllådan till "ECO-mode" men hur roligt är det...

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag gillar soundet från V6an. Inte mycket dieselknatter där. 7G lådan är perfekt med denna motor till 5t husbil. Jag nöjer mig med 550Nm ur motorn. Jag hade ju även kunnat programmera om vxllådan till "ECO-mode" men hur roligt är det...
I min var det 518Nm original, men 550Nm är bra.
Jag skrev fel om automaten, det var en 5G-automat i den, i min nuvarande vardagsbil har jag 7G-lådan.

Jag tipsade om en OCC till denna motor, vilket iofs alla moderna motorer skulle behöva.

Post in thread 'Problem med Mercedes-Benz rapporteras här' Problem med Mercedes-Benz rapporteras här

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Toppen