G
Göran T625
Guest
Rubriken kanske låter lite kryptisk men jag har följande tanke inför vårrustningen av husbilen:
Jag önskar att kunna använda mig av en laptop som skall innehålla bl.a. AutoRoute eller motsv navigeringsprogram men vill inte ha en stor och klumpig dator framme i bilen utan jag vill ansluta den till ex.vis en 7" VGA-skärm till vilken det finns en lämplig inbyggnadshuv från bl.a. Waeco.
Skärmar finns det bl.a. hos SDL System bl.a. med touch-funktion. Till skärmen vill jag också ansluta en back-kamera naturligtvis med automatisk uppkoppling vid backning.
Fråga 1: Har någon av er byggt något liknande? Tacksam för info!
Fråga 2: Hur startar man laptopen som är placerad i ett skåp eller under sätet?
Fråga 3: Finns det någon "videoväxel" som lämpar sig för ändamålet?
Idéer och förslag mottages tacksamt!
HBK-hälsningar
Göran 292
Jag önskar att kunna använda mig av en laptop som skall innehålla bl.a. AutoRoute eller motsv navigeringsprogram men vill inte ha en stor och klumpig dator framme i bilen utan jag vill ansluta den till ex.vis en 7" VGA-skärm till vilken det finns en lämplig inbyggnadshuv från bl.a. Waeco.
Skärmar finns det bl.a. hos SDL System bl.a. med touch-funktion. Till skärmen vill jag också ansluta en back-kamera naturligtvis med automatisk uppkoppling vid backning.
Fråga 1: Har någon av er byggt något liknande? Tacksam för info!
Fråga 2: Hur startar man laptopen som är placerad i ett skåp eller under sätet?
Fråga 3: Finns det någon "videoväxel" som lämpar sig för ändamålet?
Idéer och förslag mottages tacksamt!
HBK-hälsningar
Göran 292