• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

63 år och har fortfarande mycket att lära: 4G filter

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Köpte denna idag med överraskande gott resultat. Finns inbyggt i vissa antenner.

4Gfilter.JPG

Eftersom jag har förstärkaren mellan antennen av typen "skatbo" och TV så var installationen klar på två minuter. har inte haft problem tidigare men förra helgen stod vi på ett svårt ställe. Fungerar mycket bättre nu på samma plats. Vi har varit mycket nöjda med antennen i 9 år. Tyvärr sticker den upp 20 cm så det är svårt att komma under vissa broar i Paris.

Senast ändrad:

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025
Sv: 63 år och har fortfarande mycket att lära: 4G filter

Tyvärr bör filtret sitta före förstärkaren (som sitter i antennen) så det hjälper inte alltid. Nästa år blir det kanske till att byta till ett nytt filter eller antenn som spärrar 700MHz och högre frekvenser, då man lägger om alla tv-kanaler under detta år. Den nya biten man kapat av tv-bandet kommer troligen att ge lika mycket problem som 4G bandet nu. Läs på PTS hemsida och Teracom för info.
Snart borde det vara någon uppgraderingsgaranti på antennförstärkarna....

Conny J

F

F.d. 4220

Guest

Jag bor ca 300 m från en antenn där de flesta operatörer har sina sändare.
Det gör att 4G (LTE) ofta stör ut 2 muxar (kanal 54 och 56). Så jag kontaktade telekområdgivarna och klagade.

De skickade mig ett LTE-filter utan kostnad och det förbättrade resultatet något.
Men i mitt fall är sändaren för nära, så jag fuick vrida antennen mot Göteborg istället som inte sänder på så höga frekvenser att telesändarna stör ut dem...

//Stefan

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Nä sändaren är inte för nära. Innan du riktade om antennen så kunde du provat med två filter.

Toppen