• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5 GB är inte mycket

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 5 GB är inte mycket

De har tidligere hatt en løsning med 3 cent MB for det som er over basisabo,
det nye er at de har fått inn en basispakke med 5GB. Har vært kunde hos Masmovil i flere år med 1GB/mnd eller uten fast pakke, bra bolag. 3 cent/MB for overforbruket er ikke så galt, og om en setter opp rett varsling når ekstrabetalingene begynner så har en noe kontroll selv.
 
F

F.d. 29752

Guest
Sv: 5 GB är inte mycket

De har tidligere hatt en løsning med 3 cent MB for det som er over basisabo,
det nye er at de har fått inn en basispakke med 5GB. Har vært kunde hos Masmovil i flere år med 1GB/mnd eller uten fast pakke, bra bolag. 3 cent/MB for overforbruket er ikke så galt, og om en setter opp rett varsling når ekstrabetalingene begynner så har en noe kontroll selv.

Fråga: hur sätter man upp rätt varsling? När vi hade Masmovil och debiteringen överskred 1 Gb fick vi ingen notis föränn vi fick se fakturan!

Pehr
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 5 GB är inte mycket

I forbindelse med min prepaid så fikk jeg en mail som forvarsel og belastning og en ny når den automatiske belastningen ble utført. Hvordan en fikser det på postpaid vet jeg ikke. Kontantkortet var koblet til et kreditkort.

Varselet jeg fikk innehold denne teksten:

Estimado/a Knut Egil Groneng,
Tu saldo actual es 6,98 € en el número 635290436.
Recuerda que tu saldo se va a recargar de forma automática cuando sea inferior a 5 euros


Og ved belastning (hadde automatisk €10):


Estimado Knut Egil Groneng,
has recargado tu saldo con 10,00 euros en la fecha 26-05-2011 23:33 con la referencia A63529043605263FN3Z.
Tu saldo actual en el número 635290436 es ahora de 14,77 euros.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 5 GB är inte mycket

Fråga: hur sätter man upp rätt varsling? När vi hade Masmovil och debiteringen överskred 1 Gb fick vi ingen notis föränn vi fick se fakturan! Pehr

Det finns en hel del appar som håller reda på förbrukningen och varnar vid överuttag!

Tex Dataman som jobbar i bakgrunden. Finns även för Android.

mzl.xmoaypuv.320x480-75.jpg


PS! Om man använder mobilen som modem/internetdelning räcker det med ett simkort till flera användare.
 
Senast ändrad:
Toppen