• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5:2 uppdatering

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Gomiddag

Började med 5:2 metoden för sex veckor sedan, och har nu varit på en extra koll hos min diabetessköterska.för att kolla vad som hänt med mitt långtidsockervärde.

Resultatet var att mitt värde sjunkit ca 5% vilket innebär att jag hamnat under gränsen för medicinering, YESSS!

Som bonus har jag gått ner 2,1kg.
Mina förhöjda blodfettsvärden kommer att kollas i Mars, spännande!

Kan tillägga att jag inte ser några som helst problem med att äta som vanligt 5 dar o leva på 600kcal de andra två.
Känns som att denna metod är ett naturligt sätt, dvs inga extremfasoner.

Life's good!

Hejs
Claes 105

ps: hustrun har gått ner över 3 kg på samma tid,orättvist men sant.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: 5:2 uppdatering

Hej
2 kg går du väl ner på 6 veckor bara genom att röra på dig 1 h / dag. å inte äta "kaffebröd "(jag vet inte hur mycket du motionerar)
Man bir lurad till mycket under sin levnadstid.


/vidhem
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: 5:2 uppdatering

Hej
2 kg går du väl ner på 6 veckor bara genom att röra på dig 1 h / dag. å inte äta "kaffebröd "(jag vet inte hur mycket du motionerar)
Man bir lurad till mycket under sin levnadstid.


/vidhem

Den sanne optimisten har talat...igen.

Men visst, var o en är ju salig på sin tro.........

Hejs
Claes 105

ps: äter o rör mig precis som innan, dvs ingen skillnad på det. ds
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: 5:2 uppdatering

5:2 äter vi för vår framtida hälsas skull, inte för att gå ner i vikt. Jag förstår inte denna fixering vid att det är en metod för bantning.
Claes, det ska bli intressant att ta del dina fortsatta resultat! De undersökningar som andra har gjort pekar på högre insulinkänslighet, lägre blodsockernivå och bättre kolesterolvärden.
 

Nilex

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2024
Sv: 5:2 uppdatering

Har testat 5:2 metoden i 5 veckor då jag inte tyckte om vad badrumsvågen visade om min viktkurva under hösten. Efter att ha testat metoden under 5 veckor kan jag konstatera att
jag har lurat vågen på 4,8 kg, det ser ut att bli en jul utan prut.
Till alla som tycker att det är bättre att motionera vill jag tillägga att jag motionerar minst en timma varje dag 7 dagar i veckan.

Ha det bra alla där ute//Nilex
 
Toppen