• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

3 Veckor

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hejsan alla glada!!!
En fråga till er alla som rest mycket,,
Jag har lyckats skrapa ihop 3 veckor semester i början på Augusti jobbar 6 skift så det är inte lätt med ledigheter någon längre tid,,, Nu till frågan.. Räcker 3 veckor att göra en resa till Kroatien och där hinna med att se lite utan att stressa och bara tänka på hemresa?
Mvh/ Pelle

Sv: 3 Veckor

Hejsan alla glada!!!
Jag har lyckats skrapa ihop 3 veckor semester i början på Augusti jobbar 6 skift så det är inte lätt med ledigheter någon längre tid,,, Nu till frågan.. Räcker 3 veckor att göra en resa till Kroatien och där hinna med att se lite utan att stressa och bara tänka på hemresa?
Mvh/ Pelle

Under våran resa till Italien så var vi borta i 18 dagar och sen beror det ju lite på hur bråttom man har ner och hem , vi kör lugnt med våran gamla bil .

Sen är det väl så att om du säger till 2 mån innan ledighet så kan dom väl inte neka ,så är det på vårat jobb iallfall .

Pelle, du har ungefär lika långt som vi till kroatien. Om du räknar med att åka ca60-65 mil/dag så är du nere på 4 dagar.
Sen kan man tycka att det finns mycket att se på vägen men det är en prioteringsfråga.

Vi brukar åka Malmö, Kassel, någonstans i Österike, och sedan framme.

Ja det räckte för oss. -07 var vi nere tre veckor -08 var vi nere fyra veckor men då tyckte jag att jag fått nog .Vi åker väl ner i år med, men då blir det inte mer än tre veckor MVH Tore

Hejsan alla glada!!!
Mvh/ Pelle

Jo förresten .
Innan vi åkte ner så bytte jag bromsbelägg trots att dom inte var slut (dock torr sprickor) samt bytte bromsolja , det känns nu i efterhand att det var ett klokt val när man passerade Alperna .
En billig försäkring .

1989 satte vi oss i en husbil första gången, vi var 2 familjer som hyrde vars en husbil i 3 veckor, barnen är födda -84, -86 o -89 minstingen var 5mån när vi begav oss till spanien. Det tog oss 5 dagar att ta oss ner o vi tillbringade drygt 1 vecka i norra spanien o sen ungefär samma tid hem(5dgr). Vad jag kan komma ihåg så är det absolut värt att åka ut o semestra 3 veckor i europa. Nu på senare tid när vi sticker ut med "DOJJAN" på semester så har vi en destination, o det e resan mot destination som e en stor del av upplevelsen. Det finns så många vackra ställen på vägen så det e inte alltid man når slutmålet , o det e det som e den stora upplevelsen med husbil tycker vi att man kan stanna till där det passar.Det var denna resa som gjorde att vi blev riktigt tagna av husbilslivet.

Tillbaka
Toppen