• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

3 Veckor

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hejsan alla glada!!!
En fråga till er alla som rest mycket,,
Jag har lyckats skrapa ihop 3 veckor semester i början på Augusti jobbar 6 skift så det är inte lätt med ledigheter någon längre tid,,, Nu till frågan.. Räcker 3 veckor att göra en resa till Kroatien och där hinna med att se lite utan att stressa och bara tänka på hemresa?
Mvh/ Pelle

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: 3 Veckor

Hejsan alla glada!!!
Jag har lyckats skrapa ihop 3 veckor semester i början på Augusti jobbar 6 skift så det är inte lätt med ledigheter någon längre tid,,, Nu till frågan.. Räcker 3 veckor att göra en resa till Kroatien och där hinna med att se lite utan att stressa och bara tänka på hemresa?
Mvh/ Pelle

Under våran resa till Italien så var vi borta i 18 dagar och sen beror det ju lite på hur bråttom man har ner och hem , vi kör lugnt med våran gamla bil .

Sen är det väl så att om du säger till 2 mån innan ledighet så kan dom väl inte neka ,så är det på vårat jobb iallfall .

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Pelle, du har ungefär lika långt som vi till kroatien. Om du räknar med att åka ca60-65 mil/dag så är du nere på 4 dagar.
Sen kan man tycka att det finns mycket att se på vägen men det är en prioteringsfråga.

Vi brukar åka Malmö, Kassel, någonstans i Österike, och sedan framme.

F

F.d. 52962

Guest

Ja det räckte för oss. -07 var vi nere tre veckor -08 var vi nere fyra veckor men då tyckte jag att jag fått nog .Vi åker väl ner i år med, men då blir det inte mer än tre veckor MVH Tore

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hejsan alla glada!!!
Mvh/ Pelle

Jo förresten .
Innan vi åkte ner så bytte jag bromsbelägg trots att dom inte var slut (dock torr sprickor) samt bytte bromsolja , det känns nu i efterhand att det var ett klokt val när man passerade Alperna .
En billig försäkring .

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

1989 satte vi oss i en husbil första gången, vi var 2 familjer som hyrde vars en husbil i 3 veckor, barnen är födda -84, -86 o -89 minstingen var 5mån när vi begav oss till spanien. Det tog oss 5 dagar att ta oss ner o vi tillbringade drygt 1 vecka i norra spanien o sen ungefär samma tid hem(5dgr). Vad jag kan komma ihåg så är det absolut värt att åka ut o semestra 3 veckor i europa. Nu på senare tid när vi sticker ut med "DOJJAN" på semester så har vi en destination, o det e resan mot destination som e en stor del av upplevelsen. Det finns så många vackra ställen på vägen så det e inte alltid man når slutmålet , o det e det som e den stora upplevelsen med husbil tycker vi att man kan stanna till där det passar.Det var denna resa som gjorde att vi blev riktigt tagna av husbilslivet.

Toppen