• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

3' - samma pris i 6 länder - roaming fritt

F

F.d. 55451

Guest
iPhone 5s og 5c, iPad, mobiler og mobilt bredbånd - hos 3.dk

- Sverige, Italien, England, Irland, Hongkong og Østrig. + Danmark.
-
Det vil sige, at du kan surfe løs med den mængde data, du har inkluderet i dit abonnement, samt ringe og sende sms/mms til alle danske numre. Hvis du ringer lokalt i udlandet, gælder den almindelige udlandstakst.

:):):)

PS. Det kommer förmodligen att tillkännages vid 3.se snart.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: 3' - samma pris i 6 länder - roaming fritt

Vore kanon. Mer info någon tack.

Anders

pincher

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13761
Medlemskap
2022

Mer info finns i Bredos länk.
Klart prisvärt med fria samtal och SMS/MMS och olika nivåer av data i 6 länder.
Kollade svenska 3, inget motsvarande ännu, hoppas det kommer.

F

F.d. 1470

Guest

Svårt teckna dansk abonnemang så info från svenska 3 avsågs ju. Vi behöver ju inte alla kolla med dom och bra att du redan gjort det. Undrar varför de kör bara Danmark initialt. Noterar också en viss koordinering med att detta kommer när Fogg "går". Fogg använde ju mycket 3.

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har länge funderat över varför Tre inte har samma villkor på alla sina marknader och inte bara mellan Danmark och Sverige.
Kan det bli verklighet nu?

F

F.d. 55451

Guest

3 anpassar förmodligen sin försäljningspolitik i varje land, jämfört med konkurrenterna.
-
Jag har pratat mycket med ledare inom marknadsföring och teknik i 3, efter att jag har fått både mobilt bredbandsmodem och mobilabonnemang sedan början av december 2013.
De har varit mycket intresserede höra om husbils användning av mobilt bredband.
Jag berättade för dem att vi är mer än 25 tusen i Skandinavien och några av oss har att jonglera med SIM-kort för att resa runt i Europa.

Om det har något att göra med varför 3 har startat i Danmark och fick en hel del TV-täckning på många kanaler, vet jag inte
- men jag är frestad optimistiskt att tro det. :)

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Verkar som Danmark är ett gynnat land......:D:D:D

Sent: Wed Mar 12 08:54:26 UTC+0100 2014
To: kundservice@tre.se
Subject: Om 3 i utlandet
Namn: Håkan Månsson
Meddelande: Hej, När kommer nedan erbjudande som Danska kunder får till Sverige?
Abonnementer med Fri Tale - Hvor meget data bruger du?
---------------------------------------------------------

Hej Håkan,
tack för ditt mail!
Vi har inga planer på att införa denna tjänst i dagsläget.
Du kan dock alltid som 3kund använda ditt abonnemang i Danmark med samma villkor som du har i Sverige.

Återkom mer än gärna till oss om du har fler frågor eller funderingar.

Jag önskar dig en riktigt fin dag!

Med vänlig hälsning,

Anna Foon
Kundansvarig
Telefon: +46 (0) 771 735 300
Växel: +46 (0) 763 33 33 33
Hi3G Access AB, Box 30213
104 25 Stockholm
http://www.tre.se

F

F.d. 55451

Guest

Baserat på den information som ges från tre i Danmark,
skulle vara intressant att veta om min mobilt bredband fungerar lika bra som min smarttelefondata, till exempel. Österrike och Italien.

Mitt mobila bredband är 200GB per. månad
Min smarthone bara 1 GB

Jag tänker köra till Österrike, Italien och Schweiz* till mars / maj.
Förutom Tyskland, men det blir Aldi sim som håller på.

Om det fungerar, var det väl värt att överväga att flytta sin telefon och MBB till 3 i Danmark - det kan väl ordnas.

*Camping tyvärr - så det är i Schweiz - och det finns ofta svaga WiFi.
Svag WiFi - befogenheter jag kommer också.;)

balsa

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
13125
Medlemskap
2025

Hej!

Jag tror denna tjänst har funnits i Sverige men tagits bort.
Jag vill minnas att jag ringde och surfade fritt i både Italien och i Australien för så där en 4-5 år sedan. / A

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det kan stemme at 3 benyttet fri roamming på egne nett som et verktøy for å komme seg inn på nye markeder. I Australia har de gitt opp og solgt det hele til Vodafone. Vurderte for noen år siden om jeg skulle ta et 3 abo i Australia for også å kunne bruke det i noen europeiske land, men med mye dårligere dekning enn Vodafone så ble det den gangen Vodafone. Her vi bor nå så er det bare Optus og Telstra som har dekning så vi har abo hos Virgin Mobile (virtuell operatør på Optus sitt nett). Samme nett benytter Globalgig for sitt mobile bredband.

Ser at Globalgig i Europa har endret sine priser og tilbud: Globalgig - Price Table - kan være et alternativ frem til EU klarer å drepe roaming-prisene i Europa.

PS. Ser at den australske delen av selskapet har mye lavere priser for bruk utenfor gratisdelen:
Plans - Home & Abroad - Globalgig - Low cost mobile broadband data in 40 countries

Toppen