• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

3-4" rör med gängade ändar finns det ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Någon som har koll på om det finns 3 eller 4 tums rör gärna med gängade lock .

Jag tänkte skruva fast ett eller 2 inne i dubbelgolvet och lägga in stödpinnen till markisen och även ett parasoll som vi har med , nu ligger det ju lite löst och jag vill gärna ha det i ett fack så det är lätt att ta in och ut dom .

Andra som har tips på att få ordning på löst liggande saker gärna med bilder .
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: 3-4" rör med gängade ändar finns det ?

Prova med avloppsrör det finns i alla storlekar går att limma på muffar med gänggång samt dät det lätta delar
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: 3-4" rör med gängade ändar finns det ?

Så det finns adaptrar så man kan montera gänglock på dessa anledningen till att jag vill ha gängade lock är så att innehållet inte kanar och trycker ut en "bara" påtryckt lock för då kanar det ju in i öppningsluckan till dubbelgolvet .
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: 3-4" rör med gängade ändar finns det ?

Hejsan. Joo det finns både 110 mm rör och 75 mm i diameter i plast samt klammor att snäppa fast på vägg eller dyligt. På den ena ändan så behöver du bara en dubbelmuff 110 eller 75 beror på vilken storlek du väljer. sen en propp i den . I andra ändan finns det som det kallas på fackspråk renslock i plast som man kan skruva upp. Detaljerna finns att köpa på de större byggvaruhusen för hemma pulare . mvh Leif
 
Toppen