F
F.d. 5322
Guest
För 30 år sen, lite drygt, började jag intressera mig för den fagra sporten rally. Efter min aktiva period började jag fotografera istället. Det är både billigare och det gör mindre ont!
Mitt intresse blev att satsa på action. Avåkningar, rullningar och annat skoj. Ja jag vet - jag är en så kallad "plåtgam"
. Det är lite av sportens tjusning.
Det svåraste med den här typen av fotografering, är att hitta bra ställen. Ljus och väder får man blunda för och försöka göra det bästa av situationen i varje läge.
På senare år har tyvärr enligt min mening, sporten urartat till det sämre och därmed har även intresset svalnat.
Tänkte i alla fall lägga upp lite av det som finns i "byrålådan" efter hand.
Det tar en stund som ni vet, att skanna dia och negativ men det kommer.
Hoppas att ni hittar något av intresse!
Jag börjar med några från de senaste tävlingarna och därmed också digitala bilder:
Tjust i höstas. Hade bara zoomen med mig och i detta läget var det för långt, vilket är väldigt ovanligt. Bilderna blev som de blev

Några från Silverratten, Älmhult 22/4-11

Några av grabbarna har veckan räddad.

Mitt intresse blev att satsa på action. Avåkningar, rullningar och annat skoj. Ja jag vet - jag är en så kallad "plåtgam"
Det svåraste med den här typen av fotografering, är att hitta bra ställen. Ljus och väder får man blunda för och försöka göra det bästa av situationen i varje läge.
På senare år har tyvärr enligt min mening, sporten urartat till det sämre och därmed har även intresset svalnat.
Tänkte i alla fall lägga upp lite av det som finns i "byrålådan" efter hand.
Det tar en stund som ni vet, att skanna dia och negativ men det kommer.
Hoppas att ni hittar något av intresse!
Jag börjar med några från de senaste tävlingarna och därmed också digitala bilder:
Tjust i höstas. Hade bara zoomen med mig och i detta läget var det för långt, vilket är väldigt ovanligt. Bilderna blev som de blev

Några från Silverratten, Älmhult 22/4-11

Några av grabbarna har veckan räddad.