• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

2022-Okt-10 Tanka bilen i Frankrike. Situation?

Har nu kommit till Remoulins. Ja, det finns soppa att köpa på mackarna efter motorvägarna. Det är lite sämre med tillgången då man kommer av trafiklederna och in i städer och byar.

Om en station i en stad har bränsle att sälja så kan det uppstå väldigt långa köer.

Hade jag haft kvarts tank i bilen när jag kört i Frankrike så hade jag tankat när tillfälle ges.
Hej igen
Vi åker förbi remoulins i morgon förmiddag om ni är intresserade att träffas i så fall kan du ringa mig
+46705100876
Johnny och Lisa

Det finns en fransk app att ladda ner, på vilka stationer som är öppna och vilket drivmedel man har brist på.
Eller om stationen är stängd.Screenshot_20221025-203401.png
Appen går att hitta här.

Screenshot_20221025-203321.png
Tryck på den blå textraden ovan.

Screenshot_20221025-203250.png
Och här finns appen att ladda ner, tyvärr med annonser. Men det får vi ta för något som betalar appen.

_20221025_205521.JPG
Petrol heter appen i Android.
Lycka till och trevlig resa.
Vi kommer lite senare.

Krister.

Senast ändrad:
Det finns en fransk app att ladda ner, på vilka stationer som är öppna och vilket drivmedel man har brist på.
Eller om stationen är stängd..
Petrol heter appen i Android.
Krister.
Helt grymt, Krister! (Jag har karvat i ditt citat (inlägg) när jag gjorde detta inlägg. Förlåt!)

Ta gärna del av Kristers inlägg ovan om ni kör i Frankrike. Värdefull info som vi tacksamt tar emot.

Som jag förstår så är det ingen besparing att tanka i Luxemburg längre då priset på flera mackar är billigare på diesel i Frankrike.
Rätta mig om jag har fel.

Som jag förstår så är det ingen besparing att tanka i Luxemburg längre då priset på flera mackar är billigare på diesel i Frankrike.
Rätta mig om jag har fel.

Jag ska inte rätta dig! :) För du har helt korrekt i ditt antagande. Det kan var både 2 eller 3 kronor billigare per liter i Frankrike.

Har just kört genom Frankrike från Mulhause till spanska gränsen nära Perpignan via A9 (22/9 - 25/9 2022). Inga problem med att få tag i dieselbränsle. Såg bara några få stationer i små byar nära Belfort som hade tomt samt några av 'Total's stationer norr om Lyon. Normalt pris ca € 2,15 lägst pris € 1,819 på en Total station nära Avignon! I Spanien har vi tankat för € 2,119 på Repsol på AP7 norr om Barcelona.
Allt väl och trevligt varmt i en liten fin stad som heter Benicassim ca 80 km norr Valencia.

Har dieselsituationen normaliserats igen i Frankrike ?
Kör in där om ett par dar.
Åkte norrut genom Frankrike för ett par dagar sedan. Det mesta är normalt men längst i norr mot Belgien var det köer på Totals mackar, oklart varför. Det fanns dock diesel:)

Bilagor

• 4C29E58A-65E9-4A69-BA36-232952DBF752.jpeg
    4C29E58A-65E9-4A69-BA36-232952DBF752.jpeg
    2,8 MB · Visningar: 5
Tillbaka
Toppen