• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

!2 volts transportabel radio

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Undrar om någon känner till om det på marknaden finns någon 12v radio som man kan ansluta till ett cig.uttag?
Vill inte använda bilradion när vi gått och lagt oss, inte säkert att grannarna gillar samma program som vi:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: !2 volts trasportabel radio

Jag använder min iPhone eller iPad till att lyssna på radio, då kan jag lyssna till min lokalkanal på SR även utomlands. De drar nästan ingen ström alls vid radiolyssning när skärmen är nedsläckt.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: !2 volts trasportabel radio

Undrar om någon känner till om det på marknaden finns någon 12v radio som man kan ansluta till ett cig.uttag?
Vill inte använda bilradion när vi gått och lagt oss, inte säkert att grannarna gillar samma program som vi:)
Hej!
Förslagsvis köper ni en radion med ingång för batterieliminator (ganska vanlig) och sedan en spänningsomvandlare på hos exempelvis Biltema eller Kjell....
//Conny
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: !2 volts trasportabel radio

Jag använder min iPhone eller iPad till att lyssna på radio, då kan jag lyssna till min lokalkanal på SR även utomlands. De drar nästan ingen ström alls vid radiolyssning när skärmen är nedsläckt.

Finns det överhuvudtaget någonting som man inte kan ha iPhonen eller iPaden till? :confused: Vänligen meddela detta i så fall! Den listan skulle nog bli kortare än den med användningsmöjligheter! :wink:

Jappe
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: !2 volts trasportabel radio

Vi har en Tivoli Audio mellan våra sängar. Den går på 12 volt och har dessutom laddningsbara batterier.
Bernt
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: !2 volts transportabel radio

Hej
På 60-talet fanns det radioapparater som gick på 12 volt. Mina föräldrar hade en i sommarstugan den var kopplad till ett bilbatteri på 12 volt.
Ingen transistor radio utan en med "rör", tog några minuter innan rören var varma så det gick att lysna på radion..Men det är inte en sådan du är ute efter antar jag. Men det har funnits.
/Vidhem
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: !2 volts transportabel radio

Tack Vidhem!
Den radion känner jag igen, den hade sin charm. Men vi vill nog ha ngt modernare.:p
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: !2 volts trasportabel radio

Finns det överhuvudtaget någonting som man inte kan ha iPhonen eller iPaden till? :confused: Vänligen meddela detta i så fall! Den listan skulle nog bli kortare än den med användningsmöjligheter! :wink:

Jappe

Jappe, du har ju en Android, den klarar nästan lika mycket!

Dessutom är det inte lurarna i sig utan alla appar som klarar biffen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: !2 volts transportabel radio

Vi har monterat en extra bilradio mellan sängarna längst bak i bilen.

Mediahylla.jpg

Med den kan vi dessutom lyssna på CD (musik eller ljudböcker). Jag byggde helt enkelt en liten konsol för bilradion som rymmer en liten bokhylla under och en hylla för småprylar ovanpå.
 
F

F.d. 29824

Guest
Sv: !2 volts transportabel radio

Vi har monterat en extra bilradio mellan sängarna längst bak i bilen.

Visa bilaga 42296

Med den kan vi dessutom lyssna på CD (musik eller ljudböcker). Jag byggde helt enkelt en liten konsol för bilradion som rymmer en liten bokhylla under och en hylla för småprylar ovanpå.

Har samma tanke, hur många högtalare och var har du satt dem?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: !2 volts transportabel radio

Jag satte ett par externa högtalare uppe under taket vid fotändan, på väggen mot skafferiet respektive duschen. Sladdragningen dolde jag i befintlig elkanal i skafferiet och i duschen fanns ett utrymme i hörnet för vattenslang och el till taklampan där jag lyckades trockla ner en högtalarsladd.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: !2 volts transportabel radio

Jag använder bara hörlurar när jag är ute, och respekterar andras behov att lyssna på naturen - det delade utrymmet.
Min mobiltelefon har bra radio, musikspelare och röstigenkänning för telefonsamtal. :)
 
Toppen