• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

2,5+0,7=0,15???

• Startad av Startad av F.d. 52943
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 52943

Guest
Sitter i ett sommarhus på en ö på västkusten och passar barnbarn. Tog med mig Net1 routern (D35) för att kunna surfa. Hastigheten här är inte särskilt imponerande - 0,7 mbit/s enl brebandskollen. Men det funkar för våra behov - att läsa tidningarna och följa husbilsklubben.

Roade mig med att ladda 3 kontantkortet i Huawei E367-stickan (USB) med en dag för att kunna jämföra lite. Den var som väntat betydligt snabbare (och dyrare) - 2,5 mbit/s enligt samma bredbandskoll.

Det lustiga var att båda näten kunde vara aktiverade samtidigt. Super tyckte jag - då kanske det blev ännu snabbare... Men icke! Med båda näten igång gick hastigheten ner till 0,15 mbit/s.

Konflikt eller?

Sv: 2,5+0,7=0,15???

Bredbandskollen använder väl bara en anslutning, så i det här fallet blev det väl över den långsammare, som i just det ögonblicket gick i 0,15.

Skulle jag tro. :twitcy:

Jag befinner mig i Fauske i Nordnorge och är imponerad av mitt D-40 Net1.

photo-762736.jpg

Så snabbt har det inte funkat tidigare år!

Trekort i minidator 2,15 mottagande 0,31 skicka i Kalmar just nu bara vi på hamnparkeringen och en annan husbil från Oskarshamn även den en Mc Louis mycket nöjd en kall öl i solen och i morgon Böda till måndag och sen hem och packa om och upp till Åre. Inte mycket att gnälla över dieselåtgång hit 1,07 i 80-90 km o h ibland 120 med användande av dieseloptimeringen som gjordes av proffs i våras. (Gick in i styrboxen direkt)

4G fungerar inte utanför städerna, något jag fått erfara:mad:. Det blir alltför ofta 2G!

Tillbaka
Toppen