• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

2,5+0,7=0,15???

F

F.d. 52943

Guest
Sitter i ett sommarhus på en ö på västkusten och passar barnbarn. Tog med mig Net1 routern (D35) för att kunna surfa. Hastigheten här är inte särskilt imponerande - 0,7 mbit/s enl brebandskollen. Men det funkar för våra behov - att läsa tidningarna och följa husbilsklubben.

Roade mig med att ladda 3 kontantkortet i Huawei E367-stickan (USB) med en dag för att kunna jämföra lite. Den var som väntat betydligt snabbare (och dyrare) - 2,5 mbit/s enligt samma bredbandskoll.

Det lustiga var att båda näten kunde vara aktiverade samtidigt. Super tyckte jag - då kanske det blev ännu snabbare... Men icke! Med båda näten igång gick hastigheten ner till 0,15 mbit/s.

Konflikt eller?

C

cheetah1

Guest
Sv: 2,5+0,7=0,15???

Bredbandskollen använder väl bara en anslutning, så i det här fallet blev det väl över den långsammare, som i just det ögonblicket gick i 0,15.

Skulle jag tro. :twitcy:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag befinner mig i Fauske i Nordnorge och är imponerad av mitt D-40 Net1.

photo-762736.jpg

Så snabbt har det inte funkat tidigare år!

F

F.d. 53012

Guest

Trekort i minidator 2,15 mottagande 0,31 skicka i Kalmar just nu bara vi på hamnparkeringen och en annan husbil från Oskarshamn även den en Mc Louis mycket nöjd en kall öl i solen och i morgon Böda till måndag och sen hem och packa om och upp till Åre. Inte mycket att gnälla över dieselåtgång hit 1,07 i 80-90 km o h ibland 120 med användande av dieseloptimeringen som gjordes av proffs i våras. (Gick in i styrboxen direkt)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

4G fungerar inte utanför städerna, något jag fått erfara:mad:. Det blir alltför ofta 2G!

Toppen