• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

165/65 i blodtryck?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: 165/65 i blodtryck?

Ett sånt öde! :D

En Feinherb och en Flammkuchen! Ojojoj! Vansinnigt goda viner i Moseldalen nuförtiden!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: 165/65 i blodtryck?

Dags för Dr McLain att komma med en diagnos igen. Förra gången jag gjorde hembesök var på Bahia i Santa Pola. Kortet nedan är taget strax efter. Don Jappé hade då fått för sig att han hade sockersjuka. Dr McLain kunde då med sin avancerade utrustning konstatera att Don Jappé:s sjukdom ivarjefall inte var sockersjuka

2014-03-14 15.59.37.jpg

Jag kommer imorgon på nytt hembesök i Orust och tar med mig testutrustning för att kunna ge en korrekt diagnos på blodtrycket. Vi kan även ha lite kognitiv beteendeterapi efteråt.

Jag skriver ut detta recept till patienten.


4 liter omåttligt gott vin att tas i sällskap kvällstid.
355 gr skaldjur att intas samtidigt.
250 gr Manchego
1 magnecyl.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: 165/65 i blodtryck?

Jajaja, jag var visst sockersjuk den dagen! Vad receptet anbelangar så undrar jag om man ska bry sig om bästföredatum på Magnecyl! Mina "gick ut" 1986. Vad säger doktorn om det?

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: 165/65 i blodtryck?

Jajaja, jag var visst sockersjuk den dagen! Vad receptet anbelangar så undrar jag om man ska bry sig om bästföredatum på Magnecyl! Mina "gick ut" 1986. Vad säger doktorn om det?

Jappe

Vi får titta på det ikväll. I brist på Magnecyl kan du öka dosen av de andra medicinerna på listan istället.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: 165/65 i blodtryck?

Jajaja, jag var visst sockersjuk den dagen! Vad receptet anbelangar så undrar jag om man ska bry sig om bästföredatum på Magnecyl! Mina "gick ut" 1986. Vad säger doktorn om det?

Jappe

ASA bryts med tiden ner till salicylat och ättika, vilket går känna på lukten om du tycker det är värt besväret. Men annars tål du säkert en liten dos ättika.

aake
 
Toppen