• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Har letat hur länge som helst utan att hitta en 12V laddare för Kärscher fönsterskrapans anslutning (se den röda pilen). Jag har redan en 12V cigg-adapter 5,5V och 0,6A dock med micro USB i andra ändan (passar ej Kärscher). Hur gör jag på bästa sätt för att kunna ladda Kärschers fönsterskrapa med 12V?

Kärscher-adapter-230V.jpg

fönsterskrapa.jpg

Sv: 12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

En ny 230 V-laddare kostar under 300 kronor.

Klipp loss "klumpen" och anslut kabeln till en spänningsregulator enligt tips i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t96999/.

Låter intressant Pålle! Hade varit bra om jag kunde hitta en micro-USB honkontakt i ena ändan och den avklippta stumpen i andra. Då kunde jag ansluta den befintliga 12V micro-USB kabeln som jag har till min mini-borrmaskin. Ska leta vidare...

Sv: 12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

Den var perfekt egentligen (micro USB hona) om än lite oskyddad. Jag hittade (enl. ditt förslag) 2 st kablar som jag kan lödda ihop och kan använda med min 12V mini-borrmaskin-micro-USB adapter. Inte så dyrt men det gäller att hitta + och - i kabeln från micro-USB hona : )

ny-adapter.jpg

Ska bli kul om det fungerar för vi använder skrapan nästan varje morgon, så mycket fuktigt blir det på framrutan.

Tillbaka
Toppen