• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12-voltTV i husbil

• Startad av Startad av F.d. 25867
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25867

Guest
Vi köpte för en tid sedan en 12-voltTV till husbilen meden rundantenn. Den funkar om vi tar ström vi 220-voltuttaget OCH via cigarettändaruttaget. MEN INTE via 12-voltuttaget på bänken. Då har vi bara bild men inget ljud?

Sv: 12-voltTV i husbil

Vi köpte för en tid sedan en 12-voltTV till husbilen meden rundantenn. Den funkar om vi tar ström vi 220-voltuttaget OCH via cigarettändaruttaget. MEN INTE via 12-voltuttaget på bänken. Då har vi bara bild men inget ljud?

Torsten,

tråkigt att höra. Jag höjde ett varningens finger i din förra tråd angående detta. Det som man bör göra är att köpa en TV som har ett variabelt spänningsområde, i ditt fall just nu, bör du köpa en spänningsstabilisator. Bodelsbatterierna har oftast mycket högre/lägre volttal än startbatteriet. Hoppas du får rätt på TV-tittandet.

Bengt

Torsten,

tråkigt att höra. Jag höjde ett varningens finger i din förra tråd angående detta. Det som man bör göra är att köpa en TV som har ett variabelt spänningsområde, i ditt fall just nu, bör du köpa en spänningsstabilisator. Bodelsbatterierna har oftast mycket högre/lägre volttal än startbatteriet. Hoppas du får rätt på TV-tittandet.

Bengt
Tack Bengt, sitter i Amsterdam för tillfället och har 220 volt så jag kan se Champions leage GRATIS!

Jag har reklamerat apparaten till Net-on-net som tydligen har haft flera problem med sina apparater.

Tillbaka
Toppen