• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12-voltTV i husbil

F

F.d. 25867

Guest
Vi köpte för en tid sedan en 12-voltTV till husbilen meden rundantenn. Den funkar om vi tar ström vi 220-voltuttaget OCH via cigarettändaruttaget. MEN INTE via 12-voltuttaget på bänken. Då har vi bara bild men inget ljud?

F

F.d. 25520

Guest
Sv: 12-voltTV i husbil

Vi köpte för en tid sedan en 12-voltTV till husbilen meden rundantenn. Den funkar om vi tar ström vi 220-voltuttaget OCH via cigarettändaruttaget. MEN INTE via 12-voltuttaget på bänken. Då har vi bara bild men inget ljud?

Torsten,

tråkigt att höra. Jag höjde ett varningens finger i din förra tråd angående detta. Det som man bör göra är att köpa en TV som har ett variabelt spänningsområde, i ditt fall just nu, bör du köpa en spänningsstabilisator. Bodelsbatterierna har oftast mycket högre/lägre volttal än startbatteriet. Hoppas du får rätt på TV-tittandet.

Bengt

F

F.d. 25867

Guest

Torsten,

tråkigt att höra. Jag höjde ett varningens finger i din förra tråd angående detta. Det som man bör göra är att köpa en TV som har ett variabelt spänningsområde, i ditt fall just nu, bör du köpa en spänningsstabilisator. Bodelsbatterierna har oftast mycket högre/lägre volttal än startbatteriet. Hoppas du får rätt på TV-tittandet.

Bengt
Tack Bengt, sitter i Amsterdam för tillfället och har 220 volt så jag kan se Champions leage GRATIS!

F

F.d. 25867

Guest

Jag har reklamerat apparaten till Net-on-net som tydligen har haft flera problem med sina apparater.

Toppen