• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 V laddning till mini-PC

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Hej!
Har en Asus Eee 1000 som lär kunna köras på 12V. Vet någon av er hur man kan få tag i en sådan?
Hälsningar
Aukja
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.268
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: 12 V laddning till mini-PC

Det finns omvandlare från 12V till valbar spänning, bl a 12V hos Clas Ohlson, Kjell o Co, m fl.

Observera att det inte går att köra dessa datorer direkt på bilens 12V spänning vilken ofta är högre än 12V. Någon medlem har erfarenhet av detta vilket blev dyrt.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.060
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: 12 V laddning till mini-PC

Vilken tur jag haft då jag kört min netbook AcerOne direkt från batteriet under två veckor som GPS och karta. Transformatorn anger 12 V.

Håkan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 12 V laddning till mini-PC

De fleste regulatorer i handelen fra cig til 12V regulerer bare ned, dette har praktisk betydning når det ikke er noen ladning på gang. De konvertere som kan gi høyere spenning enn bilens batteri og som har mulighet til 12V ut bør benyttes for mini-PC hvis det ikke finnes en orginal for den modellen.

Har selv en Lenovo mini-PC den krever 19V som Thinkpad familien fra Lenovo/IBM.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: 12 V laddning till mini-PC

Mina bärbara datorer kräver båda 19v. Jag skaffade allra först en laddare från Kjell & Co (art.nr. 44429 för 249 kr) http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/217221 men efter har tagit del av TeknikLasses erfarenheter och tips så har jag övergått en transing från Kensington (www.dustin.se) som i och för sig blev betydligt dyrare.
Nu känner jag mig dock säker på att inget ska hända med datorerna i husbilen.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: 12 V laddning till mini-PC

Här har du vad du söker!

Asus Eee PC billaddare

[FONT=Verdana, Arial]
Ladda/driv din Asus Eee PC från bilens cigguttag.

Art.nr: 500309
[/FONT]
279.90 kr



gfx_blank.gif


Har köpt en själv till min ASUS 1000H
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: 12 V laddning till mini-PC

Hej!
Fick reklamblad från Kjell & Company och där fanns den! 44433 12V ladd/driv för minilaptop
item_classification_new.gif

Typ: Asus Eee 901/1000 12V/3A
249 kr kostar den.Fanns i lager.Nu ska bara montering av "hona" ske till bodelsbatteriet så skall allt fungera enl den gode vännen som hjälper till.
Hälsningar
Aukja
 
Toppen