Jag ska försöka förklara så dom som inte vill förstå, trots allt förstår.
När Caroline af Ugglas var barn och hennes familj var på semester så besökte dom ett berg där det fanns glaciäris, den ADHD unge som hon var så kröp hon långt in under isen till föräldrarnas förskräckelse, föräldrarna var arga förtvivlade å rädda, dom ropade att Caroline skulle komma fram men hon vägrade! Hon utpressade föräldrarna genom att säga att hon inte skulle komma fram innan dom hade lovat att hon skulle få en ny cykel, å den skulle vara röd.
Majoriteten av den familjen hade redan bestämt att det inte skulle bli någon ny cykel i år men i förhandlingarna vid glaciärisen så kände dom sig tvingade att gå med på en ny cykel. Så hon fick en sprillans ny högblank röd cykel.
Absolut inget ont om Caroline af Ugglas, jag gillar henne jättemycket!
(Nu får du googla ihjäl dig eller så får du prata med henne själv.
)
Och eftersom skatt kom upp så kan jag säga att jag skulle tro att ALLA tycker skatt är bra, det är tyvärr bara så att vi har en av världens högsta skatter. Själv tycker jag "grundtanken" ska vara att man aldrig ska kunna få mer i bidrag än vad man själv har betalat in i skatt, det skulle bl.a göra Sverige som ett oattraktivt land för alla ekonomiska flyktingar. Skatten ska gå till dom som byggt upp Sverige och Sveriges välmående, inte till att vara hela världens socialkontor som till delar ska finansieras med en massa påhittade tramsskatter.
(Jag behöver inte tro, jag vet att det är skatternas fördelningspolitik som avgör nästa val, det är det nämligen alltid)