• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

övernattning Öland

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: övernattning Öland

Hej Ulf o Annbritt..
Vi kom ner till öland förra lördagen den 30 juni..åkte då ner till Borgholm och hamnen.Hittade en parkerings plats mittemot kyrkogården.längs granngårdens byggnad..stod redan en husbil där så vi ställde oss bredvid..sov gott där inga problem ingen som kom o sa nåt..fanns ingen förbuds skylt..Ett bra tips kanske...för er som vill prova en natt där. sen åkte vi upp mot nabbelund och det gick ju ej att stå där..gotlandsfärjan lägger ju till där numera och det var stängsel , man kom ej in till toa m.m..så då åkte vi därifrån.Stannade ett par timmar vid Byxelkrok,där 4-5 tyskar hade sovit under natten..om det kostade nåt vet jag ej. Sen åkte vi ner till Böda Hamn,,fint men blåsigt,,fiskaffärn var stängd stod en ritad skylt..Stängt pga av brand, det var synd..så vi stannade bara där och åt sen åkte vi vidare ner mot köpingsvik och vår favoritcamping Klinta camping.så vi åkte in där i 2 dygn.sen kom regnet..så vi åkte neråt Båstad istället och sen till Boarp och kött och grönsakshallen...wow säger jag bara..dit måste ni åka...mitt nya favvoställe...så mkt fräsch mat och färska primörer o fiiina jordgubbar.Dit ska vi verkligen åka tebax till nästa år igen....Oj det vart ett långt inlägg...*S*..Må så gott allihop så syns vi på vägen..Kramar från
 
Senast ändrad:

Ulf 216

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2024
Sv: övernattning Öland

Hej!
Tack för tippsen, vi brukar åka till Båstad men har tydligen missat grönsak o kötthallen. Sen brukar vi åka upp till Mellbystrand och ligger vid stranden på dagarna ända nere vid vattnet. Sen på kvällen brukar vi åka bakom sanddynorna och lägger oss för att sova.
Kramar tillbaka från
Ulf o Ann-Britt
 
Toppen