Sv: öppen avloppsvattenkran
Hej igen
jag gav ett förslag att komma till rätta med öppna kranar.Jag är själv inte för angiveri men det var ett förlag som jag ville se hur och vad ni övriga tycker
Vill förtydliga mig.
Ser jag någon som har kranen öppen kan jag andvända 2 sätt antagligen stänga den på vederbörande bil knacka på och tala om att jag stängde ditt avlopp när du inte var hemma
Det kan ju vara så att den blivit glömd eller knacka på och påtala att kranen inte är stängd när syndaren är hemma att det kan bli gnäll det får man ta.Kan vi ta detta så tror jag att det är det effektivaste sättet att komma till tals med ett stort problem det handlar endast om respekt för andra som vill utnytja den plats du har lämnat.
Har du som släppte ut avloppet tänkt på att någon anna kan få skullden???
För övrigt är jag av den åsikten att den som ser detta ofog drar alla över en kamm och skadar det
det fria livet som vi husbilsåkare trivs med.
Sedan kan jag inte förstå varför en del gör jämförelse med att grannen tvättar bilen på uppfarten.
på sin uppfart är han kung men inte på allmän plats det är skillnad där drabbar det alla.
Nu handlar det endast med att se till att kranarna på husbilen är stängda.Det är ditt eget ansvar det är ju du som har öppnat det går inte att skylla på någon annan.
Töm gärna spillvattnet det gör vi alla det är väl inget att hyckla med men se då till att välja en lämplig plats så du inte retar någon i onödan.
Gråvatten eller dricksvatten vem ser skillnaden vatten som vatten.
Hoppas alla förstår vad jag menar.
2179

Drutten