Y
Ynnor
Guest
Hej, är alldeles ny husbilsägare och undrar om det är ok att bilen står ute under vintern. Har svårt att få tag på en plats att ha den i.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja det är det.undrar om det är ok att bilen står ute under vintern.
Hej, är alldeles ny husbilsägare och undrar om det är ok att bilen står ute under vintern. Har svårt att få tag på en plats att ha den i.
När jag köpte min husbil sa säljaren att ha på fisvärme (+5-10 grader) var det värsta man kunde göra. Antingen +15-18 grader eller inget alls, så bilen följer utomhustemperaturen och jag följer det sistnämnda i hopp om att undvika kondens, som ju oftast bildas vid hastiga temperaturväxlingar.Ska inte vara några större problem. Det optimala för utomhusförvaring är egentligen minusgrader och frusna sjöar och hav hela vintern då luftfuktigheten är låg och vatten är i frusen form. Det är dock alltid en fördel att få husbilen under ett tak. I mellan och södra Sverige växlar det dock mellan minus och plusgrader vilket är sämre. Har du möjlighet att ha på värme i husbilen under vintern? En jämn temperatur på ca 8-10 grader i husbilen är bättre än en temperatur som hela tiden växlar mellan plus och minusgrader.
När jag köpte min husbil sa säljaren att ha på fisvärme (+5-10 grader) var det värsta man kunde göra. Antingen +15-18 grader eller inget alls, så bilen följer utomhustemperaturen och jag följer det sistnämnda i hopp om att undvika kondens, som ju oftast bildas vid hastiga temperaturväxlingar.
Det gör ju även husbilsförsäljarna med osålda bilar. Eller.....?!