Sv: Övervintring Portugal/Spanien
2014-03-14
+11 och en morgontur med Ozzie som vanligt. Efter frukosten blev det dusch i campingens hygienutrymme. Måste tänka på Lasse som annars får bära avloppsvatten....
Lite skyar på himlen idag så det var perfekt att ta med Ozzie på en promenad.

Vi gick in till Peñiscola och strandpromenaden. Var ca 2 km dit, en helt perfekt runda. Loggade 2 cachar o njöt av havet!

På vägen tillbaka till campingen såg jag på en informationstavla att det skulle finnas sköldpaddor i vattendraget vi gick förbi. Jag har en sån tur att det sitter en liten sköldpadda i vassen, men i-phonen var seg, så jag fick inte med den på bild.......

Fram på em spricker det upp på himlen o vi sitter i solen o läser o njuter! Det kör in många husbilar på ”vår” plan o på kvällen är vi 9 bilar uppställda, varav en likadan som vår!
2014-03-15
+13 och idag har vi varit hemifrån i 5 månader!! Vart har tiden tagit vägen???
Blev som vanligt en tur med Ozzie på morgonen, hade tagit på mig för mycket kläder, men det var ju som väl är lätt fixat.

Solen har inte krupit in bakom några moln idag, har varit en riktigt varm dag o vi har suttit i solen o slöat hela dagen!!! Har varit + 25 i skuggan idag!!!
Ett tag var vi bara 4 husbilar på planen men till kvällen var vi 7 st!
Gick en härlig promenad när det började svalna av.

Är det här madelfrukt?

Apelsinodling...
En ny cach loggad o solen gick ned bakom bergen!

Blev en god middag i husbilen o lite TV på paddan!
I morgon tror jag vi far vidare!!
Eva Lasse Ozzie o ugglan Kermit
2014-03-14
+11 och en morgontur med Ozzie som vanligt. Efter frukosten blev det dusch i campingens hygienutrymme. Måste tänka på Lasse som annars får bära avloppsvatten....
Lite skyar på himlen idag så det var perfekt att ta med Ozzie på en promenad.

Vi gick in till Peñiscola och strandpromenaden. Var ca 2 km dit, en helt perfekt runda. Loggade 2 cachar o njöt av havet!

På vägen tillbaka till campingen såg jag på en informationstavla att det skulle finnas sköldpaddor i vattendraget vi gick förbi. Jag har en sån tur att det sitter en liten sköldpadda i vassen, men i-phonen var seg, så jag fick inte med den på bild.......

Fram på em spricker det upp på himlen o vi sitter i solen o läser o njuter! Det kör in många husbilar på ”vår” plan o på kvällen är vi 9 bilar uppställda, varav en likadan som vår!
2014-03-15
+13 och idag har vi varit hemifrån i 5 månader!! Vart har tiden tagit vägen???
Blev som vanligt en tur med Ozzie på morgonen, hade tagit på mig för mycket kläder, men det var ju som väl är lätt fixat.

Solen har inte krupit in bakom några moln idag, har varit en riktigt varm dag o vi har suttit i solen o slöat hela dagen!!! Har varit + 25 i skuggan idag!!!
Ett tag var vi bara 4 husbilar på planen men till kvällen var vi 7 st!
Gick en härlig promenad när det började svalna av.

Är det här madelfrukt?

Apelsinodling...
En ny cach loggad o solen gick ned bakom bergen!

Blev en god middag i husbilen o lite TV på paddan!
I morgon tror jag vi far vidare!!
Eva Lasse Ozzie o ugglan Kermit