• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Översättning från Tyska

F

F.d. 55708

Guest
Hej, är det någon här på forumet som kan hjälpa mig med lite tyska. Jag har en YouTube film från en tysk som pratar om radio med dålig mottagning. Han sitter in en likadan husbil som jag har (Bustner fifty-five 690G) med samma dåliga radio, fullständigt miserabel radiomottagning. Vad jag förstår har han pratat både med radiotillverkaren Zenc och med Burstner, men jag förstår inte riktigt vad han fick för svar av dem. Är det någon som kan hjälpa mig att i stora drag översätta?
Det kanske finns någon här som har förslag på vad man kan göra för att förbättra radiomottagningen.

[youtube]S2nuXDIEzro[/youtube]
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Översättning från Tyska

Radioantennen sitter i höger backspegel. Det är flera fall där de glömt koppla in den vid montering. Annars finns antenner som klistras fast på insidan av vindrutan. Fungerar bra. Jag har själv en sådan.
 
F

F.d. 55708

Guest
Sv: Översättning från Tyska

Jag har fått en sådan antenn monterad klistrad på insidan av vindrutan. Det hjälpte inte, det är fortfarande dålig radiomottagning, så fort man kommer en bit ut på landsbygden försvinner signalen och radion och hittar inte någon ny station
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Översättning från Tyska

De första minuterna talar han om den usla radiomottagningen, men därefter om andra funktioner hos denna multimediaanläggning.
Inga fel på radion, men antennfunktionen är dålig. Han fick på garanti en antennförstärkare monterad och då blev mottagningen bättre, men inte bra. Man skulle för att få god funktion behöva montera antennen på taket men mannen tror att fabrikanten drar sig för detta pga den avsevärt högre kostnaden.
Min egen tanke om detta är att det nog också skulle krävas ett jordplan på denna glasfiberkaross för att få god antennfunktion?

aake
 
Toppen