Åke o Wania 65
HBK Medlem
Jag är intresserad att höra vilken uppfattning ni som är medlemmar i Husbilsklubben har angående att ställa ut bord och stolar på en vanlig parkering på grus avsedd för personbilar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Varför inte om man gillar den typen av avkopplingJag är intresserad att höra vilken uppfattning ni som är medlemmar i Husbilsklubben har angående att ställa ut bord och stolar på en vanlig parkering på grus avsedd för personbilar.
På en stor grusparkering finns inga markeringar.Parkering är för mig bara hjulen i marken och alla hjulen inom markeringarna.
Det tycks vara den allmänna uppfattningen att det är ok att göra så. Jag försökte i en grupp på FB få folk att förstå att detta beteende upprör campingägarna i vår kommun vilka förra sommaren krävde av kommunen att förbjuda husbilar på parkeringen. Detta resulterade i att jag fick en massa ovett.Är det en parkeringsplats så är det självklart olämpligt. Det bör framgå av var och ens ”uppförandekod” att inte missbruka vår frihet på detta sätt.
Skall jag behöva förtydliga, jag tycker budskapet är klart.På en stor grusparkering finns inga markeringar.
Jag tycker nog tvärtom, vad gäller allmän parkeringsplats. Det tycks vara den allmänna uppfattningen att INTE göra så!!Det tycks vara den allmänna uppfattningen att det är ok att göra så. Jag försökte i en grupp på FB få folk att förstå att detta beteende upprör campingägarna i vår kommun vilka förra sommaren krävde av kommunen att förbjuda husbilar på parkeringen. Detta resulterade i att jag fick en massa ovett.
från StigJag är intresserad att höra vilken uppfattning ni som är medlemmar i Husbilsklubben har angående att ställa ut bord och stolar på en vanlig parkering på grus avsedd för personbilar.
Det beror också på var parkeringen är belägen, många parkeringar ligger långt utanför tätorter och där spelar det knappast någon roll.
Man kanske kan klättra upp genom luckan och sitta på husbilens tak och fika?
Så fort man blir ägare till en husbilInnebär det att när jag åker med min pb och stannar på en naturskön plats (p-plats) att jag inte kan ta fram mitt campingbord o stolar och fika framför bilen. Eller gäller särskilda bestämmelser när jag kommer med husbil? När upphörde allmänt sunt förnuft att gälla?
Samma här, äger ingen bord eller stolar så jag fikar och äter i husbilen och stör ingenEtt bra alternativ som vi ofta använder är att fika/äta i husbilen, så stör man ingen.![]()
Definitivt aldrig..Jag är intresserad att höra vilken uppfattning ni som är medlemmar i Husbilsklubben har angående att ställa ut bord och stolar på en vanlig parkering på grus avsedd för personbilar.