• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övernatta i Strängnäs

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Vi stannade till i Strängnäs när vi kom dit kl. 23.40 i tisdags, då parkerade vi på Strandvägen. Eftersom vi tolkade att det var dygnsavgift på hamnparkeringen.

Vi gick till hamninformationen på morgonen efter, för att höra vad de menade med dygnsavgift för Husbilar vid hamnparkeringen. Där de har skyltat för Husbilar.

Om du kommer och bara vill parkera, ställer man sig på en vanlig P-ruta
Kommer du sent och inte tänker använda el/dusch, så ställer man sig på en vanlig P-ruta.

Vill du använda el & eller dusch, så ställer du dig på P-ruta avsedd för Husbilar då är avgiften 130:-/dygn för el tillkommer 20:-
Så då finns det möjlighet att välja vad man vill ha när man stannar där. :wideeyed:
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Övernatta i Strängnäs

Tack för tipset Carina, jag har fört in det på ställplatsuppgifterna.

Bigge
 
F

F.d. 13113

Guest
Sv: Övernatta i Strängnäs

Hej Carina, såg ditt inlägg.

Vi brukar stå i Strängnäs och betala... trodde att man inte fick parkera husbilar på den del som är vanlig bilparkering.

Vi har betalat och varit glada... (det är ju så fint där)

Nästa år kan vi alltså stå där utan att betala och vara ännu gladare...

Vi var förresten i Urzig i moseldalen nu i veckan

(Det var där vi träffades i fjol av en händelse och åt på restaurangen som hade en Polsk ägarinna)

Det var lika bra om inte bättre nu i år...
kanske vi stöter ihop där igen någon gång.
 
Toppen