• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Överlast i Tyskland

tojon

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
9265
Medlemskap
2022
Hej

Kan nå´n med säkerhet tala om för mig vad straffbeloppen för överlast i husbilen är i Tyskland. Har en liten vänlig dispyt med en kompis om hur dessa ser ut i förhållande till Sverige.

Tacksam om någon har svaret.

Tack på förhand
Tommy Jonsson

Sv: Överlast i Tyskland

Jag ser det ibland på tyskt TV men jag kommer tyvärr inte ihåg beloppet men du måste i alla fall lasta ur bilen. Du får inte fortsätta med överlast.

Jaha, nu fick jag även reda på att min fortkörning för några dagar sedan blir betydligt billigare i Tyskland än här hemma. (Undrar bara om de kan se att jag hade telefonen i örat samtidigt):quest:

Om du vill undvika att förbigående noterar att du kör med övervikt - det är bland mycket annat bra att ha luftfjädring.:msn_wink:
8 cm upp / ner, mätt i bak.

Tillbaka
Toppen