• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Överdragsklädsel

Ragne

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
118
Medlemskap
2024
Hej!
Funderar över om jag ska sätta en överdragsklädsel på
pilotstolarna i husbilen (Bürstner Delfin) - det kanske är
synd att nöta för mycket på originalklädseln.
Är det någon som kan tala om var man kan få tag i
passande överdragsklädsel ?!

118 Ragne
 
Senast ändrad:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Överdragsklädsel

Kanske inte dom vackraste men vi köpte på Harald Nyborg. täcker inte hela baksidan på stolen men skyddar där det ska. o så är priset väldigt överkomligt. Quickly easyon heter dom.
funderar på att köpa ett extra o sy skydd till armstöden, hur det nu ska gå jag som inte är vän med min symaskin. men försöka kan man ju alltid.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Överdragsklädsel

Någon som sett överdrags klädsel till standard Fiat Ducato stolar?
Kvalitèn på originalet är sådär tycker jag!
Det finns ju att få samma klädsel till den som är i bodelen när man köper ny bil men kan man köpa på typ Biltema för hyffs pengar, man vill ju byta ibland (eller hustrun vill!!!)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Överdragsklädsel

Även jag skulle rekommendera Biltema och byta en gång om året om man känner för det. De flesta klädslar idag är så elastiska att dom passar på allt utom en trehjulig traktor med fet kärring som barlast...
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Överdragsklädsel

Varför skall du sätta in en ny klädsel du har ju betalat dyrt för den du har fått. Om du i framtiden skall byta husbil sätt DÅ in en ny klädsel om den gamla är förstörd.

Det är klart att som begagnatköpare är det ju underbart om den förste ägaren varit rädd om klädsel, då får ju jag njuta av den fräscha lukten samt synen när jag tar bort överdragsklädseln.

Enjoy Life!
P.S skall man sälja hojen och bara idka husbilsliv. Min fru vägrar att åka hoj? :D ;)
Hälsningar Sven-Uno :mcride:
 

Carita

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
221
Medlemskap
2025
Sv: Överdragsklädsel

Vi har köpt överdragsklädsel till vår bil (Knaus) från - pebe PRODUKTER AB -
Den sitter väldigt bra med vadderad baksida på ryggstöd och sittytor, vi har även klädda armstöd till pilotstolarna. Man fick uppge bilmodell vid beställningen så klädseln passar perfekt. Mvh Carita
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Överdragsklädsel

Vad fick ni ge för överdragen? Själva lät vi sy upp överdrag med hjälp av en tapetserare - dyrt!!
 

Carita

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
221
Medlemskap
2025
Sv: Överdragsklädsel

Jag är osäker på priset, men jag har för mig att det var drygt 2000 kr för 2 stolar med armstöd. Vår klädsel heter Mocca look, och är skräddarsydd. Ta kontakt med ADCenter det var genom dom vi beställde, vi köpte vår i Eskilstuna. Mvh Carita
 
F

F.d. 518

Guest
Sv: Överdragsklädsel

Jag håller med Dig Sven-Uno till 100%. Som ett PS. Sälj hojen! Köp en vespa som Du kan ta med Dig på husbilsfärderna!
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Överdragsklädsel

Jag tycker du ska sälja vespan också!!!! Använd cykel eller ännu hellre promenera. Tänk på att du suttit bakom ratten hela dagen, då ska man ta en stärkande promenad. Hur är det man säger? Promenera bör man annars .......... kan det gå riktigt illa. Vi syns i kväll å kör försiktigt.
:wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24437

Guest
Sv: Överdragsklädsel

Varför skall du sätta in en ny klädsel du har ju betalat dyrt för den du har fått. Om du i framtiden skall byta husbil sätt DÅ in en ny klädsel om den gamla är förstörd.

Det är klart att som begagnatköpare är det ju underbart om den förste ägaren varit rädd om klädsel, då får ju jag njuta av den fräscha lukten samt synen när jag tar bort överdragsklädseln.

Enjoy Life!
P.S skall man sälja hojen och bara idka husbilsliv. Min fru vägrar att åka hoj? :D ;)
Hälsningar Sven-Uno :mcride:
BRA SAGT Sven-Uno :)
 
Toppen