• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Österrike med Brobizz + Easygo+

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Bilen väger över 3,5 T någon som använt Brobizz + Easygo+ i Österrike. Jag har Brobizz men tänkte lägga till Easygo+. Funkar det i Österrike som reklamen säger ;)
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Fungerar perfekt. Det bästa är att man betalar i efterskott en gång per dygn. Så man slipper krånglet med förskottsbetalning. Sen hade vi tre boxar som krånglade i Österrike vilket förstörde vår upplevelse av resan.

Easygo+ fungerar dessutom i flera andra länder, och fler blir det.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
Det är rätt man ansluter Bropassavtalet till EasyGo+ bizzen, sen går det tydligen att behålla bizzen från öresundsbolaget om man vill ha den i personbilen på samma broavtal.
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.

Det gäller att se upp för med easygo + får man ett nytt kundnummer och det kan bli strul om man som jag antog att man hade samma kundnummer. Har i efterhand fått maila en hel del med brobizz för att få rätt summor dragna vid mina resor.
 
F

Fd.47585

Guest
Vi har en EasyGo+ sen förra året för broarna. Åkte förr ofta motorcykel i Österrike och då behövde man en vinjett på rutan om man skulle kunna åka på vissa vägar. Behövs det även om man har EasyGo+ eller gör dom samma sak?
 
J

Jarn

Guest
Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
Ja du får en ny transponder (Bizz) från EasyGo+ och den är knuten till ett reg.nr. Så vill du köra över Öresundsbron med annan bil och till rabatterat pris så bör du behålla avtalet med Öresundsbron och den Bizzen (går även med skyltavläsning).
Har man inget avtal med Öresundsbron och i stället kör med EasyGo, så får man endast 8% rabatt.
 
F

F.d. 54377

Guest
Behöver man nån box i Italien?
Vår husbil väger 5000kg

Vad kostar det med brobiz+ att ta sig igenom Österrike kortaste vägen typ brennerpasset?
Hinner inte få hem en brobizz
Tills på söndag. Kan man köpa den i Danmark vid bron? Den skulle väl även funka i Danmark
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Österrike ca 20kr milen,i Italien betalar du när du lämnar motorvägen med kort eller kontant,kostar ca 10kr milen.
Du kan inte köpa den i Danmark, EasyGo+ antar jag du menar.
 
F

F.d. 54377

Guest
E det smidigt att köpa den innan gränsen?
Har läst så många olika bud om denna enhet
Verkar krångligt
 
Toppen