D
Deleted member 11118
Guest
Bilen väger över 3,5 T någon som använt Brobizz + Easygo+ i Österrike. Jag har Brobizz men tänkte lägga till Easygo+. Funkar det i Österrike som reklamen säger 
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
EasyGo+ utfärdas av företaget BroBizz men du menar väl öresundsbizzen, den kan inte ligga framme över bron tillsammans med EasyGo!Dum fråga: Ska man ha både Brobizz-boxen och EasyGo+ boxen i rutan, eller räcker det med den sistnämnda?
Pålle
Det är rätt man ansluter Bropassavtalet till EasyGo+ bizzen, sen går det tydligen att behålla bizzen från öresundsbolaget om man vill ha den i personbilen på samma broavtal.Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
Nej inte alltid, men det är inget man behöver fundera på, finns det ingen fil för LKW och Go som tung HB ska köra i så dyker det upp en betalstation istället !Fingerar EasyGo+ i betaltunnlar i Österikke också .
Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
Ja du får en ny transponder (Bizz) från EasyGo+ och den är knuten till ett reg.nr. Så vill du köra över Öresundsbron med annan bil och till rabatterat pris så bör du behålla avtalet med Öresundsbron och den Bizzen (går även med skyltavläsning).Som jag tolkar deras sida när man beställer EasyGo+ så får man en ny BroBizz. Då behöver man inte använda den BroBizz man har idag utan bara den nya. Rätt eller fel.
Om fordonet har en totalvikt över 3500 kg gäller BroBiz+, annars vinjett.Vi har en EasyGo+ sen förra året för broarna. Åkte förr ofta motorcykel i Österrike och då behövde man en vinjett på rutan om man skulle kunna åka på vissa vägar. Behövs det även om man har EasyGo+ eller gör dom samma sak?