• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Örongodis

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Vad har ni andra för musikanläggningar med er på resorna? själva kör vi med denna, trevlig och kompatibel med det mesta..:) ( köpt på Kjell och co.)
 

Bilagor

  • WP_000013.jpg
    WP_000013.jpg
    1,9 MB · Visningar: 9
  • WP_000014.jpg
    WP_000014.jpg
    1,9 MB · Visningar: 2

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Örongodis

Jag använder sådana här:

14838.jpg


Billigare, lättare och framför allt bättre ljud.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Örongodis

Gokväll

Har en lite annan vinkel på frågan. Behöver ha tag på några små högtalare till tv,n. Kass ljud i vår nya. Någon som har en idé eller förslag till köp?

ha de............:music-icon:
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Örongodis

Jag överväger ett 5:1 system med en 15" bas... och en 32" Led skärm. Någon som har det i sin bil??


/Freddy
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Örongodis

BRA! tack alla ,det är klart att hörlurar av god kvalite är med,men om man samlas i goda vänners lag ,på behörigt avstånd från andra (inte stör) och vill ta ut lite musik "under markisen",DÅ är det bra med en liten anläggning,att koppla till spotify,disk,eller som sagt tvn. -vi har ingen AUX i fronten på bilradion...

mvh
KaMa1
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Örongodis

Bytte min orginalradio mot en som även spelar DVD. Kablar var färdigdragna från TV'n. Får nu ut TV/CD/DVD ljudet i alla bilens högtalare.

Har även AUX på framsidan där jag kopplar in paddan, så när det skriks sväng vänster hörs det i alla högtalarna.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Örongodis

Vår N+B Flair ble levert fra fabrikken med TV lyden via musikkanlegget med 4 dobble høgtalare (diskant + mellomtone) og en bassbooster av brukbare dimensjoner. For fullt volum trenger denne oppsetning 30A sikring, men skjelden vi skrur opp mer enn til 20 av maks 50 på hovedvolumet :D .
 

klarsson

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
9880
Medlemskap
2024
Sv: Örongodis

Som kompromiss mellan att bygga om hela husbilen med top-komponenter och ha ett sunkigt ljud är en Bose Blåtandshögtalare, se Bluetooth-högtalare| Bose
Låter underbart bra, lätt att flytta mellan sängkammaren i hemmet och husbilen, passar perfekt till paddan, liten och nätt, inbyggda uppladdningsbara batterier och kan laddas från 12v.

Kjell L
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Örongodis

BRA! tack alla ,det är klart att hörlurar av god kvalite är med,men om man samlas i goda vänners lag ,på behörigt avstånd från andra (inte stör) och vill ta ut lite musik "under markisen",DÅ är det bra med en liten anläggning,att koppla till spotify,disk,eller som sagt tvn. -vi har ingen AUX i fronten på bilradion...

mvh
KaMa1

Självklart vill man lyssna tillsammans med andra ibland, och eftersom jag inte vet hur och vad ännu så kör jag för tillfället med en sådan här.
Bluetooth Speaker-B005----ALLLIKE
Köpt på Claes Ohlsson för en billig peng, och låter helt ok!
 
Toppen