• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Örnsköldsvik, ny central ställplats

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ser att Örnsköldsvik nu öppnat sin nya centralt belägna ställplats, ett år försenad, men det verkar ha blivit en bra produkt.

Succé för nya inre hamnen

Vad jag reagerar på när jag ser bilderna är utrymmet mellan bilarna. Verkar vara som nere på kontinenten och inte alls som debatten här på forumet, där många förfäktar att avstånden på ställplatsen skall vara som de rekommenderade reglerna för campingar.

Förutsätter att räddningstjänsten i Örnsköldsvik kontrollerat och godkänt modellen, eftersom det är ett kommunalt projekt.

Tommy
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Örnsköldsvik, ny central ställplats

Härligt att det äntligen blivit klart där. Ska också vara uppmarkerat ett tiotal husbilsplatser på Köpmanholmen där man kan använda kaféts service. Vore bra att få bekräftat om någon har vägarna förbi...

Rapporterar du in den som Ny plats?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Örnsköldsvik, ny central ställplats

Härligt att det äntligen blivit klart där. Ska också vara uppmarkerat ett tiotal husbilsplatser på Köpmanholmen där man kan använda kaféts service. Vore bra att få bekräftat om någon har vägarna förbi...

Rapporterar du in den som Ny plats?

Nej, jag har bara läst om det i tidningen. Tycker någon som varit på plats får göra det, eller kanske du är snäll och fixar det.

Tommy
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Örnsköldsvik, ny central ställplats

Nej, jag har bara läst om det i tidningen. Tycker någon som varit på plats får göra det, eller kanske du är snäll och fixar det.

Tommy

Ja bäst är att någon som varit på plats gör det så vi får rätt uppgifter. Jag har inte varit där men planerar en tur i början av augusti för att kolla Skeppsmalen, Hamnen och Köpmanholmen. Ska bli spännande att se! Det händer saker i Ö-vik!!!
 
Toppen