• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Hej
Måste få tag på bromsbelägg eller bromsoket till Fiat Ducato 03
Kan även vara värre tex hjullager
Började låta lite på resan ner från Luleå lite visslande ljud ibland men inte vid sväng utan efter inbromsning, sen i Barkaby lite skrapande ljud efter inbromsning..... Sen i Västerås skrapade det lite vid v.sväng men det försvann efter vi stått vid hamnen Västerås :)
Nu idag skulle vi ta oss till Vadstena men ca 2 mil utanför Örebro började det lukta brända bromsbelägg/lameller.... Sen en rökpuff från ventilationen... Körde utan att bromsa till rastplats. Motorbromsade till stopp.Kollade glapp, knackade på oken såg ingenting men nu skrap varje gång jag bromsar eller svänger

Stannar nu för natten Örebro naturens hus, köpa 3tons domkraft m.m imorgon för att skruva bort däcket för koll ok och belägg
Tips på bra reservdelsfirma eller har Biltema till Fiat ?

Kanske även bra verkstad om det är stort fel eller litet fel men billig verkstad :)

/ Stefan N
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

Sitter i Rhendalen vid Loreleiklippan.Innan vi åkte bytte jag alla bromsskivor klossar och satte på nya däck.Om du inte bytt klossar innan kanske det räcker med det .Du slipper nog byta ok.
//Lars
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

jag bor 5-10 min ifrån naturens hus, vill du ha skjuts till biltema,mekonomen eller någon annan bilfirma för att inskaffa reservdel å domkraft så slå en signal imorgon på 070 517 96 95 men helst inte för 08.00 ;)
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

jag bor 5-10 min ifrån naturens hus, vill du ha skjuts till biltema,mekonomen eller någon annan bilfirma för att inskaffa reservdel å domkraft så slå en signal imorgon på 070 517 96 95 men helst inte för 08.00 ;)
Tackar ... Blir inte före tuppen, jag tar mig nog till reservdelsfirma själv. Ska dumpa fru och dotter på stan sen raggar jag reservdelar.
Blir jag helt ställd och utan hjul hör jag av mig

Men stort tack för erbjudandet
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

Hej, roligt att läsa ett sånt svar som Peppar skickat till en som behöver hjälp långt hemifrån. Det hedrar Peppar, och visar vilken stor nytta och vänskap som kan finnas i att vara med i denna klubb.

Gabbe//
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

:)
Fixat.. Köpte nya skivor, belägg och pasta Mekonomen till bägge hjulen fram
2300 och sen 700 för jobbet.. Tvungen anlita mek. Behövde värma upp bultarna

Ena belägget totalt nedkört, övre kolven nypit fast
Nu på rull igen
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

Hej, roligt att läsa ett sånt svar som Peppar skickat till en som behöver hjälp långt hemifrån. Det hedrar Peppar, och visar vilken stor nytta och vänskap som kan finnas i att vara med i denna klubb.

Gabbe//

Håller med föregående talare...
Perfekt forum att söka eller få hjälp...
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

Bra att du lyckades fixa det. När du kommer hem:Ta och se över skivor och klossar bak också.På min hade en kloss lossat från stålplattan.Inte bra,Kunde kilat sig fast.
//Lars
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Örebro!! Reservdelar,verkstad för Fiat

Bra att du lyckades fixa det. När du kommer hem:Ta och se över skivor och klossar bak också.På min hade en kloss lossat från stålplattan.Inte bra,Kunde kilat sig fast.
//Lars
Ska göra så..
Bildbeviset :
 

Bilagor

  • IMG_20140725_112108.jpg
    IMG_20140725_112108.jpg
    1,7 MB · Visningar: 5
  • IMG_20140725_104831.jpg
    IMG_20140725_104831.jpg
    2,2 MB · Visningar: 6
Toppen