• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskar tips på bilstereo

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
I min plåtis som jag just köpte från Tyskland sitter en Pioneer bilstereo (AVH-8400BT) med alla möjliga finesser. Utom de jag vill ha. Och användargränssnittet är hemskt. Jag undrar hur man kan göra något så oanvändbart?

Så hjälp mig att hitta en ny, som uppfyller åtminstone de flesta av följande krav:

  1. Ljusstark skärm (gärna stor) som syns bra även i solsken
  2. Ett begripligt användargränssnitt, gärna med en fysisk ratt för volymkontrollen
  3. Stöd för Android Auto
  4. Ingång för back-kamera med automatisk visning av bilden från kameran när back-växeln ligger i
  5. Ingång för mikrofon så att den kan användas som handsfree för telefonen
  6. Pris under 10 000 kr
Icke-krav (jag är inte alls intresserad av följande):
  • CD-spelare
  • DVD-spelare
  • Utgång för extra skärm för baksätespassagerare
  • Ingång för USB-sticka
  • Ingång för SD-kort
  • Navigator (det är mycket bättre att köra navigation på mobilen och spegla den på bilstereon via Android Auto)
Tips, någon?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Magnus, du säger att du valde 1DIN-varianten. Jag ser att det finns både 1DIN och 2DIN apparater med i princip samma funktionalitet. Varför skall man välja det ena eller andra alternativet, och varför valde du 1DIN? Vilka problem stötte du på? Vilka delar fick du komplettera med (som inte var en del av leveransen från Joying)?
Satt redan en stereo som var enkel din. Då blev det enkel din bara å trycka dit utan att modifiera den. Allt följer med för att få igång den. Sen i efterhand har jag köpt Odb2, dashcam, tpms, backkamera, rattvolym. Var ju lite bökigt å dra kablar. Är ju trångt å jäkligt. Kopplas in smidigt med blåtand och usb anslutningar. Skadar ju inte om man är händig och elektronik intresserad
 

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Tydligen har den kommit i ny version idag dessutom prissänkt,rapportera gärna hur det går med installationen och lite bilder.
Det skall jag gärna göra. (Men jag är inte medveten om att den kommit i en ny version idag. Den jag beställt är dubbel-DIN varianten med 10,1 tums skärm och Android 10. Den går ännu så länge bara att beställa från den Kinesiska lagret, men jag förbeställde den (för 35 EUR extra) från det tyska lagret och väntar leverans om två veckor ungefär.)
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Det skall jag gärna göra. (Men jag är inte medveten om att den kommit i en ny version idag. Den jag beställt är dubbel-DIN varianten med 10,1 tums skärm och Android 10. Den går ännu så länge bara att beställa från den Kinesiska lagret, men jag förbeställde den (för 35 EUR extra) från det tyska lagret och väntar leverans om två veckor ungefär.)
Jaha nu så såg jag den efter lite letande gött. Berätta gärna hur den fungerar när du har satt dit den
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Det skall jag gärna göra. (Men jag är inte medveten om att den kommit i en ny version idag. Den jag beställt är dubbel-DIN varianten med 10,1 tums skärm och Android 10. Den går ännu så länge bara att beställa från den Kinesiska lagret, men jag förbeställde den (för 35 EUR extra) från det tyska lagret och väntar leverans om två veckor ungefär.)

Tillkommer det svensk eller tysk moms?
 
Toppen