• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ölands skördefest

F

F.d. 25545

Guest
Hej på er alla som är på Ölands skördefest. Vi bor en bit utanför Kalmar och tänkte ta oss till Öland ikväll ( blir bara en natt då dottern är bjuden på kalas i morgon ). Vill nu höra om det är någon av er som är där och kan berätta vart vi kan komma och ställa vår husbil i kväll? Vi vill ha ut så mycket som möjligt på ett och samma ställe, då menar jag försäljning, mat, musik och ett ställe att sitt och ta en öl eller ett glas vin på!!!!!

Tacksam för svar/ Mikaela:p:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Ölands skördefest

Vi står nu utanför Kapelluddens Camping, mellan campingen och gamla stationshuset, mitt i stan. Tror att det normalt är förbjudet att övernatta här, men nu kostar det 100 kr per natt.

Här finns fortsatt massor av plats och den tillfälliga ställplatsen är inte heller full. Däremot är det helt full på campingen.
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Ölands skördefest

kommer därifrån kl.18 det har varit fint väder och mycket att kolla ta dej till Eriksöre det var bygatan sen har du stora frö och kryddladan underbart om jag var som du skulle jag åka däråt det var c:a 100 husbilar vid kl.15 följ med på konstrundan upplevelse:music-icon::music-icon::music-icon:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Ölands skördefest

Saxat från Ölandsbladet. Tavlan finns i Ventlinge sydvästra Öland strax norr Grönhögen

Skärmklipp.jpg
 
H

hianders

Guest
Sv: Ölands skördefest

Tittar på Nyhetsmorgon lördag på fyran och alldeles nyss hade man ett reportage från Borgholm och man visade pumpor i alla olika former - jisses vad det finns många sorter och storlekar!!! "Mitt kök" skall snart presentera recept. Kl är nu tio över nio lörd fm.

Inger/fru hianders


PS Ha det bra alla på Öland i helgen DS
 
F

F.d. 25545

Guest
Sv: Ölands skördefest

Tack för alla tips!

Vi har nu övernattat i Färjestaden, men innan dess blev det en runda till Eriksöre och Mörbylånga. Vi tänker faktiskt nu bara åka över bron och dottern får gå på kalas på Leos lekland och så kör vi tillbaka. Detta att vara här med HB är något vi gillar ( skaffade vår första för ca en månad sedan ). Då är bara frågan Söder- eller Norrut i e.m, skulle gärna åka till Byxelkrok, men i morgon ska vår 7-åriga dotter leda en ponny på ponnyridningen då en ny ridbana invigs i trakten och sonen har fotbollsmatch. Detta liv är så underbart, har även en liten hundvalp som gillar detta rullande liv. Har planerat in en vecka till Tyskland under höstlovet.
En trevlig helg till er alla:wub:
 
Toppen