• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öland och Gotland

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Vi var på Öland i helgen (och Gotland lite då och då). Det är ju två fantastiskt fina öar vi har på hemmaplan. Massor av fina platser att stå på längs kusterna. Flest runt Gotlands 53 mil såklart. Befolkningen på våra öar är gästvänliga och hjälpsamma. Jättefin service, särskilt i de nästan 100 hamnarna. Bra skyltat om var man kan stå och vilka platser man bör undvika.

Hur kan vägverket hålla ingång alla dessa fina rastplatser med toa och soptömning helt gratis? Vi sover otroligt gott där ute och tänk att få vakna med havsutsikt från sovrumsfönstret varje morgon.

Tack alla ö-bor.

:spinny: :spinny:
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Öland och Gotland

Vi kom till Öland med husvagn 1974 och blev fast där i 26 somrar. Flera av åren med sässongsplats på Löttorps Camping på norra Öland. Vi försökte få med oss barnen till andra delar av landet, men möttes alltid av, "Då får ni åka själva, vi vill åka till Öland". Det märkliga är att Öland lever upp bara 4-5 veckor och nu på senare år även under Skördefesten. Gotland däremot har jag ingen kunskap om. Jag har en känsla av att det är mysigt där. Nu när vi kör husbil, sedan 11 år, måste vi tillbaka vår och sommar till Öland en eller ett par helger.
Vi åt Mors Dag middag i början av maj på Restaurang Sjöstugan i Byxelkrok ett år. Jag känner inte igen er, sa jag till köksmästarn, så god mat, så rikligt, så trevligt upplagt och bra service. "Det är nu det är roligt att jobba" sa köksmästarn. Mvh Matts Torebring
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Öland och Gotland

Öland är bäst saknar konkurrans, där vi har campat med husbil sedan 1988 och egen bil sedan 1993 dessförinnan i tält fast det har varit några regniga somrar över tiden då man har varit lycklig husbilsägare då man bara start upp bilen efter 10 minuter betänketid och drar vidare i regnet och lämnar alla förtält som det tar 3 timmar att packa ihop och torka efter detta. Som sagt såg Böda Camping i kväll och fick en enorm längtan fast det regnade även på detta avsnitt.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Öland och Gotland

2812:- tur och retur vecka 29 2010 bilens längd 7,15 och alkov. Var helt perfekt med 15 nätter och 4 campingavgifter med körda ca 200 mil till och från hemort så blev det noga räknat 405:/dygn för tre personer svårslaget med den comfort som vi hade med boende och bra bilåkande. Så med andra ort färjekostnaden anser jag därför överkomlig.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen