• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öl är nyttigt !!

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Öl är nyttigt !!

Förr i tiden (ganska längesedan alltså) fick murarlärlingarna i uppgift att bl.a. bära öl till murarna. På vintern skulle de värma ölen och på somrarna kyla den.

Jo, det är viktigt att ha rätt temperatur på ölen för att smakämnena ska komma fram. Öl är ju gott också!!!

Däremot vill jag för min personliga del ha kolsyra i ölen och är inte riktigt tillfreds med den ale som serveras på Engelska pubar.

Erling:D
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Öl är nyttigt !!

- Men min bäste herre, öl är inte alkohol. Öl är livsmedel (Lebensmittel)! För övrigt är det förbjudet att servera alkohol under övningar. Till exempel de där fransoserna däremot dricker vin mitt på dagen men det vet man ju hur dom är!

Det är nog en kulturfråga.. Här anses (av många) inte vin vara alkohol, utan det är en "måltidsdryck", och som sådan kan den inte bidra till några promille...
 
Senast ändrad:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Öl är nyttigt !!

Hej

Visst är öl gott!! Synd bara att det innehåller alkohol och en mängd kalorier eftersom man därför måste begränsa sig lite............

Några tyska affärsbekanta till mig, har berättat att det skulle genomföras ett stort sparpaket på BMWs produktionsanläggning i Bayern. Detta för att öka lönsamheten och produktiviteten.
Det innehöll tre punkter:
- Längre arbetstid med bibehållen lön
- Högre pensionsålder
- Ingen ölservering i produktionen

Facket gick med på alla krav utom det sista!!! :twitcy::twitcy:
En arbetare i Bayern dricker lätt över en liter öl bara under sin arbetstid.
Sedan fortsätter han i samma stil tills han går och lägger sig.

Man kanske skulle fundera på att emigrera.............

MvH
Karianne
 
Toppen