• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öl är nyttigt !!

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av att dricka öl.
Öl tror jag nämligen är människans största uppfinning genom historien.
- Okej, hjulet var också en bra uppfinning.

Jag skall försöka utveckla vad jag menar. Det har lite med naturlagarna att göra.
Precis som det är ute i naturen så stöter det naturliga urvalet ut de svagaste djuren som dör först. Detta är bra för då kan endast djuren med bra gener föröka sig och således vidareutveckla arten.
Den mänskliga hjärnan fungerar precis på samma sätt. Ett ständigt alkoholintag dödar som bekant hjärnceller och det är de sämsta hjärncellerna som dör ut först. Om man dricker öl regelbundet så rensas därför dessa dåliga hjärnceller bort, vilket leder till att hjärnan blir allt bättre och bättre med åren.
Följden blir då att man slipper tänka med de svaga hjärncellerna.
Och det är just därför man alltid känner sig smartare efter några öl.
- Där har ni förklaringen !!.

Dessutom har öl många andra positiva egenskaper, som att det hjälper en att umgås med det motsatta könet, inte helt fel eller...
Det är även billigare att dricka öl än att gå på terapi, eftersom ingen vill lyssna på en när man har problem så kan man ju prata med sig själv när man är full. Jag menar, då är man ju någon annan person.

PS: Tänk så mycket lärdom vi har att ge varandra inom HBK.

Mvh T
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Öl är nyttigt !!

Hej T. Ratnzow
Får jag kopiera ditt inlägg och skicka det som e-post till våra vänner.
Det du skriver stämmer med gubbens åsikter.
Drick och bli ung o vacker och även smart. (tror han ja;-))
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Öl är nyttigt !!

Kommer just från vår lokala kvaterskrog och har avnjutit en biffstek med lök och två fantastiskt goda öl-belgiskt öl dessutom. Mycket gott öl och som det säges så blir man vackrare och starkare av en eller ett par stärkande öl. Maten blir ju då som en typ av bukfylla vilket kanske är bättre än att hela jag blir på fyllan. Vilket tyvärr händer alltför sällan numera.
Trevlig helg på er alla förresten
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: Öl är nyttigt !!

Med risk för att råka ut för mer stryk än vad som är nyttigt, skulle jag vilja bidra med följande text, inhämtad från SkrattNet - ett gott skratt förlänger livet.

OBS! Detta är ABSOLUT inte min åsikt :) , utan bara ett klipp från 'nätet'

"Igår meddelade amerikanska forskare att man funnit kvinnliga hormoner i öl.

Empiriska bevis har också framtagits.

Forskarna har låtit 100 män dricka 6 liter öl var. Resultatet är helt entydigt. Samtliga män (100%) gick upp i vikt, pratade oavbrutet och kunde inte köra bil.


Fler tester är för närvarande inte planerade."


Vid tgb / Robert
 

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Sv: Öl är nyttigt !!

Citat om öl

Bart, kvinnor är precis som öl, du vill alltid ha en och du skulle döda din egen mor för att få en.
— Homer Simpson
Utländska öler behöfwa icke at förskrifwas före wåre Swenska magar; ty det wore at gå öfwer sjön efter watten.
— Carl von Linné
Öl recommenderas icke för dem som äro däste, pussige, fete och skörbjuggsfulle.
— Carl von Linné
Du kan inte vara ett riktigt land om du inte har ett eget öl och ett flygbolag — det är bra om du har något sorts fotbollslag eller några kärnvapen, men du måste ha ett eget öl.
— Frank Zappa
Han var en vis man som uppfann ölet.
— Plato
Om Gud hade velat att vi skulle dricka öl, hade Han givit oss magar.
— David Dye
Öl är beviset på att Gud älskar oss och vill att vi ska vara lyckliga.
— Benjamin Franklin
Öl är människans största uppfinning genom historien. Okej, hjulet var väl också en bra uppfinning, men ett hjul passar inte så bra till en pizza.
— Dave Berry
Personer som dricker light "öl" tycker inte om hur ölet smakar; de tycker bara om att pinka mycket.
— Capital Bryggeri, Middleton
Ge mig en kvinna som älskar öl och jag ska erövra hela världen.
— Kaiser Wilhelm
Alla kemikalier är inte dåliga. Utan kemikalier, såsom väte och syre till exempel, skulle man inte kunna tillverka vatten, som ju är en viktig ingrediens i öl.
— Dave Berry Drick o var glad önskar Bosse
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: Öl är nyttigt !!

Bonus Citat om öl

Sagt av allas våran hjälte Al Bundy som svar på varför det alltid är lättklädda kvinnor i ölreklamen.

-Vackra kvinnor får oss (män) att köpa öl... (Efter en lång blick på sin fru och granne Marcy) och fula kvinnor får oss att dricka den...

Vid tgb / Robert



Edit: Stavfel
 
Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Öl är nyttigt !!

Bara en fundering. Det finns Instant Coffee - finns det Instant Beer??
Man slipper springa så ofta....
 

Ingegerd S

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
916
Medlemskap
2024
Sv: Öl är nyttigt !!

Hittade nedanstående stycke i IF Metall´s tidning Dagens Arbete januari -09
författat av ingen mindre än Carl von Linné i skriften: Beskrifning om öl" 1735

Starka arbetare måste hafwa godt öl,om de skola uthärda,ty utaf watten, The och Coffé blifwa de utmärglade.

Kalla fakta förmedlade av Janne
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Öl är nyttigt !!

För ungefär 25 år sedan var det en veteran på jobbet som gick i pension efter 50 års anställning. Han berättade om hur han som lärling skulle handla öl åt "gubbarna" och för detta hade han kredit i en närbelägen affär. Varje fredag när lönen utbetalades, skulle kontot regleras och så fick han några ören för varje förmedlad ölbutelj.
Han hade större inkomst av ölen, än vad han fick i lön.
Calle
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: Öl är nyttigt !!

Jag hade förmånen att tjänstgöra en tid i Bundeswehr och blev lite förvånad över att vi ofta fick öl till lunch och middag då vi var ute på övningar. På min försiktiga fråga varför man serverade alkohol svarade man lite häpet:
- Men min bäste herre, öl är inte alkohol. Öl är livsmedel (Lebensmittel)! För övrigt är det förbjudet att servera alkohol under övningar. Till exempel de där fransoserna däremot dricker vin mitt på dagen men det vet man ju hur dom är!
 
Toppen