• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åter färjetrafik mellan Tallinn och Stockholm

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den 1 juni, bedömde den Estländska regeringen att smittsituationen nu nått så pass låga nivåer att det blivit möjligt att tillåta svenskar att resa in i Estland. Därför meddelar nu Tallink att de nu öppnar biljettförsäljningen för resor mellan Stockholm och Tallinn. Första avgång blir den 9 juli med avgångar varannan dag i vardera färdriktningen.

Äntligen säger säkert många, som nu vill sätta sig bakom ratten på husbilen, ställa in Värtahamnen på GPS’n och dra ut på nya upptäcksfärder.

71EAE05C-AD84-4644-A2EF-8EBBA1CEA3B1.jpeg
Pressmeddelande från Tallink:
Nu öppnar Tallink Grupp rutten mellan Stockholm och Tallinn igen, efter 16 månader. På grund av det minskande resandet under pandemin blev det omöjligt att hålla igång trafiken, men nu ser det ut att lätta, enligt Tallink Grupp, skriver TT.

I början av juli kommer ett fartyg att börja trafikera sträckan över Östersjön varannan dag.

Tallink Grupps vd, Paavo Nõgene, ser fram emot att resandet gradvis ska starta igen.

”Jag är mycket glad över att smittspridningen nu gått ner tillräckligt och att vaccineringen har nått en punkt där karantänfri resa mellan Sverige och Estland är möjligt”, skriver han i ett pressmeddelande, enligt TT.

Tommy
 
Toppen