• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Året 2023 som gick - Höjdpunkterna i ditt husbilsliv?

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ullared! Kom därifrån med mindre än 500:- i förlust! :D

Skämt åsido. Vår åtta veckors försommarresa till Kroatien blev en höjdare. Vi hade planer på att även göra Montenegro och Albanien, men kom iväg ett par veckor senare än planerat, pga en tradig lunginflammation. Så vi vände efter Dubrovnik och dammsög sedan kusten norrut! Körde ofta bara ett par timmar. Stannade allt från ett dygn till 10, beroende på hur vi kände. Sedan anslöt våra tältande barn och barnbarn under 2 veckor. Vi gjorde Trogir och Zaton tillsammans. Det var förbaskat mysigt. Båda barnbarnen är fantastiska vattendjur så jag har nu skaffat mig en simcoach för att förbättra mitt crawl. Det är kasst att bli rastad av en 12 åring på 500 meter! :)
 
Senast ändrad:

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
339
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Trots flera olika resor både i Europa och Sverige så är det en kort tur hemifrån som ger finaste minnena. Försommarträff med Hymergänget på stadscampingen i Trollhättan. Många trevliga vänner och nya vänner som samlas vid långbordet i gött väder. Lite lekar, tävlig snack osv, sånt ger fina minnen.

Hälsningar
Peter
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
566
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Gjorde en resa med min son från Sala via Trosa och flera stopp på vägen till Vadstena och hem via Örebro, finns en del att kika på efter vägen och hade ganska bra väder ändå denna regniga sommar.
Blev några sköna dagar med många promenader och gott fika emellanåt. Att vara i Sverige på sommaren ger mig sköna upplevelser och ingen stress att leta upplevelser de finns överallt. Ingen lång resa ca 45 mil men oj vilket vackert land vi bor i.
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Är jättenöjda med att det blev en sensommarresa trots att frugan hade otur och fick en sträckfraktur på höger fot då hon halkade omkull i en lerig nedförsbacke på en golfbana. Hade helt fantastiskt väder under nästan hela resan, faktiskt nästan för varmt ibland. Hade turen att "äntligen" få se hängfärjan över Kiel-kanalen i Rendsburg (schwebefähre). Den blev påkörd av ett fraktfartyg i januari 2016 och har varit på reparation till mars 2022.
Blev glada då vi såg att man på allvar börjat reparera de stora skadorna som uppstod då floden Ahr svämmade över i mitten av juli 2021. Förutom vindistriktet utefter floden Ahr besökte vi även tyska vinområden utefter floderna: Mosel, Saar, Rhen och Main. Fanns flera vinfester att besöka för den som ville. Blev några cykelturer, och även en båttur utefter Mosel.


schwebefahre.jpg
Hängfärjan fraktar fotgängare, cyklister och även personbilar.

Hälsar Bettan o Einar
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Faktiskt ett byte till en HB med ALDE värme!
Gjort precis tvärtom. Gått från en LMC med Alde till en Hobby med Truma. Värmemässigt, faktiskt väldigt liten skillnad, men en betydligt bekymmersfriare tillvaro. För att inte tala om den minskade vikten. Nu campar vi inte mycket på vintern, men i övrigt är Truman ett lyft.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Ja 2023 blev ett också ett bra år, vi rullat 2019 mil övernatta i husbilen i 171 dagar. så som tycker att vi varit hemma jämt! Vi startade faktist 2022-12-26 från Göteborg för våran resa mot Spanien & Portugal, kom hem i mitten på April, efter ca 1000 mil sedan har vi farit runt i riket. En av högpunkter blev Årsmötet i Karlstad, mest för att träffat många trevliga personer. så det blev ca: 1000 mil hemma vid. Nu ny tvättad & vaxad snart åker vi söderut.
 

Bilagor

  • Ny vaxad.jpg
    Ny vaxad.jpg
    97,9 KB · Visningar: 41
  • Ny vaxad.jpg 1.jpg2.jpg
    Ny vaxad.jpg 1.jpg2.jpg
    93,1 KB · Visningar: 40
Toppen