• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åka skidor

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
Har fått flera frågor från personer som vill ha tips på ställen där det finns bra ställplatser nära skidbackar ?

Oftast känner de till campingar som är öppna på vintern, men finns det alternativ till dem.

Sv: Åka skidor

Möjlighet att stanna utan att vara tvungen att ta in på camping,
i närheten av skidbackar.

En bekant stod på parkeringen vid Hundfjället och Tandådalen ett par dagar men då har man inte tillgång till någonting .

Hur långt vill ni åka från Tyresö ? för det kanske inte är intressant att få tips om Riksgränsen ;) :)

Hej !

Romme e perfekt, bakom en liten dunge längst bort på parkeringen, vi har stått där flera ggr o blir förvånad att inte fler hittat dit, elverk o extra magasin till toan så klarar man sig ett tag.
Vemdalen funkar oxå.
Bosse

Parkeringarna nedanför Järvzoo i Järvsö är utmärkta att stå på.
Inga problem att glida fram till liften eller direkt ut i spåren om man så vill.

Tänk vad tips det kom !
Jag bor iTullinge och åker till Tänndalen , sträckan är ca 610 km , startar man tidigt går det att köra upp på en dag om inte det går ,finns det flera platser att stanna över natt på, längs vägen , utan kostnad, Väl i Tänndalen eller Fjällnäs eller Ramundberget, Bruksvallarna har man tillgång till ett stort antal lift system , inklusive Nordik skis förnämliga längd åknings spår , pister av alla tänkbara slag och svårighets grad dessutom lite iaviner då och då på köpet , du kan stanna någta dagar på de olika platserna , komma till fjällen på nära håll , gå på olika resturanger , eller fjäll museum , Myskoxs safari, eller bara mata björnen utanför husbils dörren , här finns alla möjligheter , och väljer man detta område glöm för " Guds " skull inte det lilla mejeriet i Bruksvallarna med sina underbara ostar.
Jag tillhör INTE någon reklam byrå för Funäsdals fjällen , utan jag gör en persolig resume av mina och min familjs erfarenheter från området, slutet av April är bäst om man kan välja tiden själv !
/ Lasse

Tillbaka
Toppen