• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ÅFA/SÅIFA rabatt - när sätts priset?

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Vet någon när veckopriset sätts? På måndagar vet jag, men finns någon bestämd tid, typ kl 12.00?
Vi var på hemväg idag, och eftersom priset drar iväg uppåt av känd anledning, funderade jag på att tanka. Sedan tänkte jag att det spelar nog ingen roll, nya priset är säkert satt redan. Gunnar brukar uppdatera efter lunchtid, och jag har nyss sett här att prishöjningen inte blev så farlig.
Men lite nyfiken som jag är funderade jag som sagt på om ett visst klockslag gäller.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Det kom ut idag 14.05 i tråden: ÅFA/SÅIFA drivmedelspris.
Det gäller hela måndag t.o.m. söndag. Tråden är bara en service till våra medlemmar och kommer ut när Gunnar har haft tid eller fått info från ÅFA. Vill man kolla själv tidigare får man följa länken under drivmedelspriser direkt till ÅFA och räkna ut själv. Det står under drivmedelspriset vad rabatten är.

Senast ändrad:

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Det är inte bara frågan om när det uppdateras och visas, här eller på Preems hemsida, utan närifrån det börjar gälla. Det har varit helgdagar då priset uppdaterats först på tisdagen hos Preem. Trots det gäller priset från måndagen. Och min uppfattning är att det är fr o m midnatt natten mot måndag som det börjar gälla.

• Gilla
Reaktioner: coe

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Det är inte bara frågan om när det uppdateras och visas, här eller på Preems hemsida, utan närifrån det börjar gälla. Det har varit helgdagar då priset uppdaterats först på tisdagen hos Preem. Trots det gäller priset från måndagen. Och min uppfattning är att det är fr o m midnatt natten mot måndag som det börjar gälla.
Exakt det jag menar. Jag vet när Gunnar uppdaterar informationen. Det är mest av nyfikenhet jag undrar exakt när det börjar gälla. Just idag kunde det ha haft lite betydelse eftersom jag räknade med att priset skulle gå upp markant från förra veckan.
Jag lutar åt att du har rätt PL 8. Det hade nog varit enklast att tanka på förmiddagen, och sedan se vilket pris det blev.

Toppen