• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Tänker på hur jag själv börjar agera.... Färre & färre inlägg.. (ja, det går i perioder)

När jag sökte mig till HBK, så var det för att det var för lite aktivitet i annat forum... Var medlem där innan...

Så jag gick ur, är sedan 4år enbart HBK'are för just den positiva aktiviteten i HBK!
Men den senaste tidens, får jag fundera en stund om jag inte börjar bli trött på en Stor del av de negativa inlägg här på HBK...

Herre jösses, 99,9% av alla oss här äger ju något format av mobilt boende... Där vi önskar delge andra Våra Positiva Erfarenheter!


Varför håller vi Oss då inte till just, delge positivitet?
Absolut, vi kan delge en dålig service, kass camping etc... Men så fall kreativ kritik! Vad kunde gjorts bättre?

Mängden med trevliga, glada tillrop, tekniska, underfyndiga inlägg, så hamnar åtminstone jag kvar i:
Tyvärr fler & fler inlägg där vi söker konflikter, missnöjes inlägg, styrelse som inte agerar, etc...

-----------------------------------------------------------------------------

Jösses vad det är enkelt för mig att Just Nu sitta framför mitt tangentbord och diktera mitt inlägg!
Ja så är det ju! Jag Sitter Här Just Nu och Skriver ovan.... & trycker på "skicka"...

Låt mig nu gå tillbaks till det som berör mig!
* Personer vars skrift kanske inte är den bästa, men när jag läser, är deras innebörd så Stor!
* Dagliga saker, tips, tankar, teknik & djur.
* Ställplatser, där vi alla delar med oss (oavsett)
* HBK Träffar, där så många som möjligt kan delta
* Oj vad det finns så mycket mer positivt som jag missat just nu, DU DÄR! Fyll på med fler tips varför HBK är så bra!

Så här fungerar jag, rätt eller fel... Hoppas på fler rätt! :)

Mvh. Magnus
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Du har helt rätt Stollen:). Här finns massor med positiva medlemmar. Sen finns det en liten klick kvirulanter, ofta med en svans påhejare, men dom hittar man i alla föreningar också:mad:. Fördelen är att man kan sålla bland inläggen och läsa dom trådar som är intressant och positiva.....och dom är många:). Du, t.ex. har ju alltid positiva inlägg:D Tack - och fortsätt med det!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Här kommer fler.
* Alla nya vänner man finner.
* Att få i fantasin följa med till utlandet i och med alla fina reseberättelser
Då vi inte för närvarande inte kan göra det själva.
* Sällskap med andra HBK:are på våra utflykter med husbilen
* Alla tips om platser och sevärdheter att besöka.
* Den sociala kontakten i sorg och glädje.
MVH Gunilla
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Jag läser och förstår ditt resonemang. Säkert rätt till del. Men missnöjd? nej,nej det kan man väl inte vara i denna på många sätt förträffliga klubb.
Här finns hur många glada, trevliga och hjälpsamma människor som helst!
Tips om platser att besöka, mekartips, recept på gott grillkäk, fototips mm.mm. listan kan göras hur lång som helst.
Så strunta i gnället, se allt det positiva som finns här!
Ha det gott i höstmörkret o kör försiktigt.:mcride:
Gert:D
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Inte bara husbilar, har träffat mer än en stolle som delar mitt musikintresse.:music-icon:

En som kunde fixa med min aldepanna, en som kunde ge mig tips om kameran, en som kunde ge mig tips om min iPad, en som hjälpte mig med stödbenen, en som.........

Förstår ni nu varför jag är med.

Hmmm, vad har jag bidragit med :confused::confused::confused:
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

alla inlägg som jag läser är alltid positiva, roliga, lärorika, ger samhörighets-känsla och glädje över mitt val av livs-stil.
sen kan det ju finnas ett och annat inlägg som jag inte läser, men de är dock ändå ganska få.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

1. Allt trevligt folk som vi möter på våra turer tackvare HBK
2. Ragglanda, särskilt midsommar
3. Övriga träffar
4. Ställplatslistan
5. Hjälp med tips till installationen av solpanelen
6. Melodikryss-chatten
7. Alla inredningstips
8. Alla kloka svar på småfrågorna och alla trevliga inlägg i övrigt
9. Diskussionerna ;)
 
F

F.d. 29892

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Jag är mycket rädd om HBK,det är minn bästa verkstadshandbok,å alla fina bilder,å andra tipps inom o utomlans, och ett plus till alla husbilsbyggarna som inte är rädd o skita ner fingrarna ha de Sepen:twitcy:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

1. Allt trevligt folk som vi möter på våra turer tackvare HBK
2. Ragglanda, särskilt midsommar
3. Övriga träffar
4. Ställplatslistan
5. Hjälp med tips till installationen av solpanelen
6. Melodikryss-chatten
7. Alla inredningstips
8. Alla kloka svar på småfrågorna och alla trevliga inlägg i övrigt
9. Diskussionerna ;)

Även om vi nu skall lovsjunga det som är bra med HBK så tycker jag att diskussionerna kan vara givande. Det är bra när åsikter bryts och nya vinklar kommer fram så länge vi inte hoppar på varandra och är elaka.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Ofta har jag skrivit om det positiva med HBK.
Det är säkert inga tvivel om det.
Förutom DACF (Dansk AutoCamper Forening) ser sig själv som en konsumentorganisation, är det antagligen gäller även för HBK.
Jag anser därför att i samhället bör vara skeptisk vägnar konsumenter och definitivt inte försöka lura varandra för att köpa produkter - bara för att övertyga sig om det positiva i sin egen felaktiga köp - exempelvis
Det är där min optimism och social förståelse upp.
Har jag kanske missuppfattat något - så jag kan bli klokare.

-------------

Ofte har jeg skrevet om det positive ved HBK.
Det er vist ingen i tvivl om.
Såvel som DACF ( Dansk AutoCamper Forening ) betragter sig som en forbruger organisation er det vel også gældende i HBK.
Derfor synes jeg at man i fælleskab skal være skeptisk på forbrugernes vegne og absolut ikke forsøge at lokke hinanden til at købe produkter - blot for at overbevise sig selv om det positive i sit eget fejlagtige køb - for eksempel.
Der hører min optimisme og sociale forståelse op.
Har jeg mon misforstået noget - så kan jeg vel blive klogere.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Bra Bredo att du också lät den danska texten finnas med i ditt inlägg. Det blir mycket lättare att förstå vad du skriver. Översättningen till svenska med Googles program blir ofta helt tokig.
Fortsätt du att skriva på danska!:)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Bra Bredo att du också lät den danska texten finnas med i ditt inlägg. Det blir mycket lättare att förstå vad du skriver. Översättningen till svenska med Googles program blir ofta helt tokig.
Fortsätt du att skriva på danska!:)

Tillater mej at skriva liten förklaring.
Kopierer begge sider i Google.
Der finns fler som inte förstår mit dansk.
Det måste utföras i ett svenskt forum - kanske jag kommer att lära sig en dag - men utan att försöka hjälper det inte.
Så låt mig försöka på svenska.
----------
- det skal kommes i møde i et svensk forum - måske lærer jeg det en dag - men uden forsøg hjælper det ikke.
Så lad mig forsøge på svensk.

"per aspera ad astra"
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

Hej!

Trägen vinner!

Uholdenhed vinder!

Blev det rätt?

Roadglider
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Är Vi inom HBK så jdra missnöjda?

HBK är en bra klubb med engagerade medlemmar men vi behöver inte polarisera.
Det är inte endera svart eller vitt, några av oss tycker si i en fråga andra så i en annan fråga. Låt oss för all del ha olika åsikter utan att vi placeras in i -gnällfacket eller -mysfacket.
 
Toppen